Öppet förhållande
Det kanske är helt fel kategori men försöker ändå.
Jag (kvinna) känner att vårt sexliv inte alls är som det ska. Minskad lust för min partner och han känner samma sak. Jag har drivit frågan och tagit upp det flera gånger men det känna bara som att pressen på min sambo ökat. Sist vi hade barnledigt så blev han så full att han somnade när vi hade sex. Jag tror han drack sig så full för att han var nervös. Försökte ta upp detta med honom men han vill inte prata om det.
Jag har försökt hetta till det flera gånger men nu har jag tröttnat. Orkar inte vara den som tar steget mer.
Mitt förslag tidigare har varit att vi ska testa att ha ett öppet förhållande. Han nekade men har senare sagt saker som får mig att tro att han är mer öppen för idéen. Nu till frågan, hur tar jag upp detta med honom? Jag tror att det kan ge en skjuts i förhållandet och att det minskar pressen på honom. Nu är det inte så att jag vill ut å ligga med alla jag ser utan jag vill få det att funka mellan oss utan att det ska vara så jävla svårt.
Kan någon hjälpa mig? Hur tog du upp det?
OBS! Jag söker inte tips på hur jag ska försöka vara min sambo mer tillaga. Jag har inte dålig fantasi och tro mig har försökt det mesta.