• Anonym (Rädd)

HJÄLP!!! slag i tinningen. Dör jag nu?????

Vet att jag hört att slag i tinningen är livsfarligt.

Jag fick ett hörn på skåpdörren rakt in i tinningen. Tänk er en trekant mellan övre öra och ögats kant och sedan upp mot huvudet. Slaget tog uppe i trekantens hörn. I tinningen.

Mår illa och skakar av rädsla. Ensam med två barn.

Hjälp!!!

• Svar på tråden HJÄLP!!! slag i tinningen. Dör jag nu?????
  • Anonym (Rädd)

Jag såg inte att skåpet var öppet och det är ett överskåp och skåpets nedre hörn var det som slog i. Ganska trubbigt.

Känner mig spänd där. Mår illa.

• Anonym (Psss)

Nej det är inte livsfarligt. Du kommer inte att dö.

• Anonym (Nej)

Om du kan skriva inlägg på familjeliv, och utan stavfel dessutom, så kommer du knappast att dö...

• born87

Nej, det är ingen fara. Det ska till ett rejält slag med ordentlig kraft för att det ska vara något att oroa sig för. 

• Påven Johanna

Jag är övertygad om att det kommer att gå bra.

• Anonym (SSK)
    Nej du kommer inte dö, du kan andas ut :) Lägg dig ner och andas lite.

Förlorade du inte medvetandet, behöver du verkligen inte oroa dig. Risken vid slag mot huvudet är en blödning i hjärnan eller mellan hjärnhinnorna, då skulle du må betydligt sämre nu och ha tuppat av när du slog dig.

Börjar du må illa, känna dig yr, kräkas eller känner dig dåsig så åk till akuten, då kan det vara en hjärnskakning. Inte heller farligt, men man kan behöva observeras. 

Lycka till!
  • Anonym (Rädd)

Det hände precis.

Känner mig illamående och konstig. Pga rädslan? Känner mig svettig.

• Påven Johanna
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-12 11:17:28 följande:

Det hände precis.

På grund av ångest, skulle jag säga. Brukar du vara rädd för sjukdomar och skador? 

Ta ungarna och gör något avslappnande och mysigt ihop med dem. Avled dina tankar från det som hände, så ska du se att du slutar att känna efter och dina inbillade symtom klingar av.
  • Anonym (SSK)
    Anonym (Rädd) skrev 2014-11-12 11:17:28 följande:

Det hände precis.

Det är nog pågrund av rädslan...

Har du mycket svår huvudvärk? Annars kan du slappna av nu. Förlorar man inte medvetandet är det inte någon fara...
  • Anonym (Rädd)

Lite svullen där jag slog mig och känner mig spänd på den sidan, men ingen direkt huvudvärk. Känner mig spänd i nacken och det ger en svag huvudvärk. Men inget jag skulle ens ta en alvedon för.

Mår fortfarande illa och skakar. Känner mig panikslagen och har inte riktigt lugnat ned mig. Två hungriga och trötta barn dessutom så det känns stressigt. Försökt att inte visa dem något och därför skrev jag här istället för ringde 1177. Vill inte skrämma dem :(

Är ni säkra på att det inte är något jag borde söka för? Jag kan inte vara tuppa av och dö nu???? Känner panik för detta. Mina två små ensamma och jag ramlar ihop bara :((

Svar på tråden HJÄLP!!! slag i tinningen. Dör jag nu?????