• orolig tjej03

Flytta med flyttfirma?

Hej! Jag ska efter många om och men flytta över halva landet efter en extremt jobbig separation som har fått mig att gå på knäna. Jag är ständigt ledsen och orolig över allting och nu är jag även orolig över hur det ska gå med flytten så jag måste skriva av mig och be om lite tips och råd..

Jag har ingen aning om hur det fungerar med flyttfirmor, flyttstädar de också? Kan man be dem åka och slänga saker/möbler som ska slängas?
    När man ska flytta så långt, är det bäst att flytta själv dagen innan (jag kommer åka tåg med mina 2 katter), lämna nyckeln till flyttgubbarna och så får dem ge nyckeln till hyresvärden sen? Får man ens göra så? Hur löser man det på bästa sätt?

Detta är ju säkerligen frågor som jag kan få svar på på andra håll, men just nu är inte själva flytten datumsatt utan jag spekulerar mest i olika lösningar. (Eller snarare sitter och oroar mig för alla små detaljer hehe....)

Några bra tips och erfarenheter från långa flyttar med flyttfirma?

(Nu vet jag inte om tråden hamnade i rätt kategori men jag hittade ingen specifik flytt-kategori)

• Svar på tråden Flytta med flyttfirma?
  • glutten

Det låter jobbigt med separationen. Ring en flyttfirma och förklara läget, de kan svara på alla dina frågor!

• Anonym (ensam :))
    Hej,
    samma historia här.. jag anlitade på de här www.flyttfabriken.se/ och en tjänst som kallas teleporttjänst. Allt gick bra.
    Mvh
    ensam
  • Anonym (Lille Lars)

Hej.

Finns väldigt många flyttfirmor nu för tiden. Jag testade på www.flyttfirmatjanster.se och det gick väldigt bra. Känns som en seriös sida där de kollar flyttfirmorna mer än på de andra sajterna.

Svar på tråden Flytta med flyttfirma?