• Browniegirl81

Börjar slå, dagiskompisar

Min son är 3½år en lugn och fridfull liten kille hemma.

Men idag när mannen hämtade sonen på sin förskola så berättade pedagoerna att H hade slått två barn ( äldre än honom ) Han är inte så språkligt verbal utan visar eller pekar på vad han vill till andra inte oss som föräldrar. Men jag känner att de inte är så roligt när man fått veta detta. Han tar emot utan att säga till eller säga ifrån. tillslut så handlade han med handgemängd så att säga. Nån mer som har barn som är i liknade sits. Vad ska vi göra. ska vi prata med honom att man får ALDRIG SLÅ! utan man måste säga med ord vad man VILL och INTE VILL. Detta hade hänt en gång vad dom visste sa personalen. Men nu börjar vi lägga 1+1 som föräldrar att han säger ofta näst intill varje dag att Han inte vill till dagis, men så har vi pratat med peronalen också och frågat om nått har hänt eller varför han inte vill dit. Vi har väl trott mer o mer att de tillhör 3½ åldern. 
    Jag är barnskötare och jobbat mer än 6år på olika förskolor och skolor. Men man mer nojjig när de gäller sitt egna barn.. Han har inget syskon här hemma. Han har en trygg stor familj i både oss som föräldrar o mor/farföräldrar.. + mostrar o farbrors familjer. Alltid en glad och rolig spillevink..Men detta gör oss ju lite små orolig. behöver vi vara de eller?! 

Svar på tråden Börjar slå, dagiskompisar