• Anonym (ångest)

när bör man åka till psykakuten?

när bör man åka till psykakuten?  hur dåligt ska man må? 
    Jag kommer inte ta ihjäl mig idag... men planerar och förbereder för fullt.. Har haft ångest konstant i över 48 timmar nu.. hjärtat bultar, hjärnan är nollställd, det enda som snurrar i huvudet är att allt skulle bli så mycket bättre för alla om jag försvann. Men jag vill inte lämna en massa problem till mina nära, så jag ska bara ordna upp allt först.. fixa så djuren får nya hem, sälja mina saker.. 
    Om jag skulle åka in, om jag nu "platsar" på psykakuten, blir jag inlagd då? Kan jag åka därifrån när jag vill? Kommer jag få någon spruta (grym sprutfobi) 

• Svar på tråden när bör man åka till psykakuten?
  • firebird

Åk nu! Och du kommer antagligen inte få spruta utan lite ångestdämpande tabl istället

• Akua

Åk in nu!

Du kommer säkert inte få någon spruta m

Åk in på psykakuten nu så du kan få hjälp!

• Jodyanna

Du kan ringa jouren också. Dom kan komma hem till dig och prata och hjälpa dig in om du behöver de.

• Erizajo

Nej du får inte spruta! Blir du inlagd är det för att du behöver bli det ! Kanske att de ger dig lugnande tablett. Åk på en gång!!!

• Anonya

Eftersom du mår så dåligt att du konkret förbereder dig för självmord, mår du helt klart tillräckligt dåligt för psykakuten. Ta kontakt nu när det känns som att du vill det! När man mår som allra sämst och inget hjälper, då kan det kännas som att andra har det bättre utan en, men det är det psykiska illamåendet som säger det, det är inte sanningen. 

Sök hjälp så att du kan börja kliva upp från avgrunden. Hoppas livet snart börjar ljusna! *varm kram*

• Anonym (ångest)

känns som att jag tar upp tid i onödan för dom..finns ju antagligen någon som behöver den hjälpen bättre..som är värd hjälpen. Vet ju att dom som jobbar i vården är sjukt underbemannade och utarbetade..vill inte besvära...

• Giovanna

Du ska inte behöva känna att du är till besvär för vården. Det är för personer som DU, för människor som upplever de tankar och känslor som du beskriver som dom finns till. Sök hjälp, åk in! Det är det bästa både för dej och för din omgivning. Du förtjänar det!

• Giovanna

Och nej, ingen kommer tvinga dej ta nån spruta så länge du inte vägrar ta emot ev. tabletter.

• Anonym (.)

Har varit i precis samma läge som dig, funderade på att åka in men gjorde det aldrig. Mår bättre nu och inser att om jag någonsin skulle känna mig så destruktiv igen så hade jag inte tvekat för att söka hjälp (hoppas jag inte iaf). Du behöver hjälp med din ångest och det kan ha fruktansvärda konsekvenser att låta tankarna spinna åt det hållet. Psykakuten kan hjälpa dig att stanna upp och få rätsida.

• Anonym (ångest)

vill så gärna visa tråden för  min man...men vill inte besvära honom..Han kommer bli så orolig

Svar på tråden när bör man åka till psykakuten?