• Alexa67

Tips angående skötväska!!!

Strunta i att handla en speciell "skötväska" på vagnaffärer och dyl butiker. Det är helt onödigt och dyrt! Jag har just bytt min stora klumpiga väska för massa pengar till en liten behändig söt "snoopy-väska" som jag köpt i en vanlig väskaffär. Kolla skolbarnens väskor! Supersöta TIGGER- och Nalle Puh-väskor som passar bra att hänga på vagnen OCH ta med i bilen, med massor av användbara fack!!
    Fast om nån absolut vill ha en grå/svart med märket "babyproffsen" i fram kan den hämtas i Bromma. Alldeles gratis.

Ha det bra nu!!

• Svar på tråden Tips angående skötväska!!!
  • TSadi

jag köpte min för 39:- på ica maxi en nallepuh påse som jag har i min nät påse.. jääte fin..

allt e inte dyrt man måste ha fantasi oxå

• pCp

Hehe. Mycket bra tips!

Själv har jag en originalskötväska som kom med på köpet när jag köpte vagnen begagnad. Annars hade jag kunnat få en av en släkting som sydde en egen när hon fick barn för några år sedan. Att sy en egen är alltså ett annat bra tips.

Sedan känner jag för att dela med mig av något som hände härom veckan när jag var in i en butik som säljer bland annat barnvagnar. Ett par som väntade sitt andra barn kikade på barnvagnar. Kvinnan ville ha en ny vagn. Mannen sa att de kunde sätta nya hjul på den de redan hade så såg den ut som de som stod i affären. Det var inte uppskattat. Sedan frågade kvinnan om det här med skötväska. Hon hade tydligen läst på någonstans (familjeliv kanske? ) om babyproffsens skötväska och undrade vad skillnaden var mellan den och en originalväska. Priset och att babyproffsens väska är en hård och svart väska. Efter att ha titta på den i tre sekunder så hade kvinnan bestämt sig för att hon absolut skulle ha en sådan. Då hördes en djup suck från mannen och jag kan verkligen förstå honom.

Det är alldeles för mycket hysteri om att det ska vara det och det och inte något annat. Och allt ska vara nytt. Därför log jag rejält när jag läste i någon av alla dessa föräldratidningar för ett tag sedan om att det var inne att köpa begagnad vagn - gärna brun manchester eller vinröd sammet från 70-talet. Jag log ännu mer när jag i en annan tidning såg pampers reklam för deras köp-och-sälj sida. Det är en bild på ett spädbarn som ligger i en barnvagn och stirrar stortögt in i kameran. Texten lyder "Ny barnvagn? Vem bryr sig?".

• CeNedra

Jag fick med en skötväska till min Emmaljunga barnvagn och var så besviken på den att det var så få fack med som man kunde stänga till med dragkedja eller så, där jag kundet lägga mer av mina saker. Nycklar, mobil, plånbok osv.

Jag bytte snart ut den mot en reklam-axelväska från ett företag som vi hade hemma med massor av plats och fickor. Den passar mig perfekt! Men ska jag och sonen bara iväge en kortare bit så tar jag min lilla ryggsäck med det som behövs.

• Lokes Mamma

köpte en ryggsäck på micro med dalmatiner på. jättesöt o praktisk. då kan man bära barnet o ha med sig väskan samtidigt.

• Jen75

vår skötväska ingick ivagnen. brio nova 03

• Laila

Oops!
    Jag var tidigare i veckan och köpte en svindyr skötrygga för närmare 500 spänn.. Var så himla trött på min vanliga rygga där det bara fanns ett enda stort fack och allt låg huller om buller. Nu är det minsann ordning och reda (förutom i plånboken då men det kostar ju att ligga på topp..)
    Tjing tjing..

• mammagbg

Varning för Brio´s skötväska...min gick sönder efter några veckor, sömmen bara sprack upp och dragkedjan trillade isär...vi reklamerade och fick tillgodokvitto (närmare 700 spänn, det är ju vansinne egentligen...) nu har jag en av stora sonens avlagda ryggsäckar, funkar fint...

• Upptagen

pCp: Jag har en skötväska från babyproffsen och den var billigare än de andra väskorna, men inte hård... trodde babyproffsen var just lite billigare än de andra! (är förövrigt nöjd med min! )

• teresan

köpte min skötväska på toys r us och det är med nalle puh och ytterdelen kan man ta av och göra till skötbädd....massor med bra fack sonen är nu 1½ år och den funkar fortfarande..jättebra att sätta på vagnen...tor den gick på 200 :-

• majyra

Tyckte att EmmaLjungas skötväska var lite tung. Sen de där stora ÖPPNA facken. Inget bra om man vill lägga lite av värde där, solglasögon och mobilen kanske. Har en lättviktlig REGNSKYDDANDE (EmmaLjungas av tyg) suverän att hänga över styret, väska nu.
    Tyckte det var svårt att få till det med "hänga-över-styret"med en ordinarie skötväska också. (Jag vill ha skötväskan långt upp!)

• ulrica

Hej!

Ett litet tips om skötväskor är att prova om du kan fälla upp och ner den med en hand. När du står i skötrummet har du nämligen alltid barnet på ena armen så tvåhandsmodeller går helt bort!

Jag sydde min skötväska själv och har den oftast i korgen under vagnen men sätter enkelt upp den på handtaget med spännremmar av skidtyp om jag ska till stan och handla. Ska jag bara ut och promenera hemmakring tar jag den inte med mig alls.

• Millans hustru

vi köpte en begagnad baby björn skötväska, som vi älskar. massor av fack, hård utsida o står så bra. Men superlöjligt dyr som ny. Blocket är ett bra ställe

• Hallonsmurf

Världens bästa skötväska syr du själv!! Mönster finns på:
    hem.passagen.se/februaribarn/vaska.htm

Jag och min syster har sådana både två. Är jättenöjd!!! Har dessutom sytt dit tryckknappar på banden så att de kan knäppas fast på barnvagnsstyret.

• Sessa

Vad har ni för grejer i skötväskan? Jag har aldrig känt behov av någon nämligen. Några blöjor och en liten pack våtservetter och kanske något extraplack ligger lätt i korgen i liggvagnen. En sjal att lägga under när man byter (eller lägga över om det skulle bli kallt) ligger i nätpåsen till vagnen. Eller kör ni inte vagn? När vi åker bort får grejerna åka ryggsäck eller vanlig väska.

• 000104

Jag har Emmaljunga skötväska, den kostade 280:- inte alls farligt dyrt och vi är jättenöjda med den!

• Sessa

extraplagg skulle det vara förstås

• ladyhawk

Min skötväska ingick också när jag köpte en beg. vagn. Allt följde med, nät, paraply, osv.

• clinan

har en gammal CAT ryggsäck och den fungerar utmärkt!!

Jag har med mig blöjor, våtservetter, pappersservetter, termos med vatten, ersättning och miniform droppar!!

• Anna22

Jag har en vanlig ryggsäck och det tycker jag fungerar hur bra som helst.

Svar på tråden Tips angående skötväska!!!