KNÖL I LJUMSKEN. Livrädd! Är det cancer?
Hej,
Jag har en knöl i min högra ljumske, alltså typ precis vid troskanten. Tycker att den blir lite större vid rakning, vilket den blivit nu. Jag har inte ont i knölen, och har därför aldrig tänk på att undersöka den. Jag vet att det finns fullt med körtlar där, och har tänkt att det är den jag känner och att det är normalt.
Igår kväll började jag googla.... och allt jag fick upp var cancer. Nu är jag skit orolig!! Knölen är ca 2 cm stor, och känns som en geleklump typ.. Vet inte hur jag ska beskriva den. Sitter en bit under huden. Kan ta fast och klämma på den.
Måste detta betyda cancer eller kan det vara normalt!? Någon mer som har knölar där? Har för mig att jag haft även på andra sidan, och därför tänkt att det skulle vara normalt men igår kände jag ingenting där och blev då ännu mer orolig.
När man tittar på alla symtom så tycker jag som alltid att allt stämmer in där också...
Läste att lymfkörteln kunde svälla om man har äggstockscancer, eller annan cancer men också av vanliga infektioner. Jag är nu förkyld, men knölen har ju funnits där ganska länge...
Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig.... Men igår låg jag bara och grät i sängen och är livrädd. Många jag känner har drabbats av cancer, och jag har hälsoångest kring detta...