• Dakine

KNÖL I LJUMSKEN. Livrädd! Är det cancer?

Hej, 

Jag har en knöl i min högra ljumske, alltså typ precis vid troskanten. Tycker att den blir lite större vid rakning, vilket den blivit nu. Jag har inte ont i knölen, och har därför aldrig tänk på att undersöka den. Jag vet att det finns fullt med körtlar där, och har tänkt att det är den jag känner och att det är normalt. 

Igår kväll började jag googla.... och allt jag fick upp var cancer. Nu är jag skit orolig!! Knölen är ca 2 cm stor, och känns som en geleklump typ.. Vet inte hur jag ska beskriva den. Sitter en bit under huden. Kan ta fast och klämma på den. 
    Måste detta betyda cancer eller kan det vara normalt!? Någon mer som har knölar där? Har för mig att jag haft även på andra sidan, och därför tänkt att det skulle vara normalt men igår kände jag ingenting där och blev då ännu mer orolig. 

När man tittar på alla symtom så tycker jag som alltid att allt stämmer in där också... 

Läste att lymfkörteln kunde svälla om man har äggstockscancer, eller annan cancer men också av vanliga infektioner. Jag är nu förkyld, men knölen har ju funnits där ganska länge... 

Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp mig.... Men igår låg jag bara och grät i sängen och är livrädd. Många jag känner har drabbats av cancer, och jag har hälsoångest kring detta... 

• Svar på tråden KNÖL I LJUMSKEN. Livrädd! Är det cancer?
  • Dakine
    AnnaLeigh skrev 2014-11-13 08:55:17 följande:

Har haft samma, det var bara en fettknöl. Försvann av sig själv ????

Betryggande att höra att andra känt samma. Men hur länge hade du din? Min sitter lite längre ner i ljumsken alltså mer åt rumpan typ. Men vad jag vet har jag haft min väldigt länge!!! 

Kan ibland bli öm där om jag cyklar eller rider.
  • mybaby7

Av mina erfarenheter så svullet körtlarna upp i ljumsken i bland vid tex infektion,och med tanke på att du är förskyld,så skulle ju det kunna vara en anledning. Har gjort det på mig flera gånger:) men prats med hc om du är orolig! Kram

• mybaby7
    mybaby7 skrev 2014-11-13 09:19:21 följande:

Av mina erfarenheter så svullet körtlarna upp i ljumsken i bland vid tex infektion,och med tanke på att du är förskyld,så skulle ju det kunna vara en anledning. Har gjort det på mig flera gånger:) men prats med hc om du är orolig! Kram

Vad jag hört så är ömhet inte ett farligt tecken.:)
  • Dakine

Fast min ömmar ju inte hela tiden, oftast ömmar det inte alls. 

• kosssan

Går det typ flytta på knölen? Isf kan det vara en inflamerad hårsäck som du fått efter rakning. Pilla inte på den för mycket för då blir det bara irriterat.

Jag hade med en knöl en gång och blev livrädd mrn det visade sig vara en inflamerad hårsäck och det försvinner av sig själv :)

Svar på tråden KNÖL I LJUMSKEN. Livrädd! Är det cancer?