Gravidproblem
Hej ni som orkar läsa om andras problem. Som tråden berättar är jag gravid och livet är inte alls roligt. Bor där jag inte känner en jäkel förutom min sambo, flyttade till denna stad för ett jobb som jag nu blivit av med. Jobbade som serveringsansvarig samt som bartender på en restaurang nattklubb. När jag började där jobbade jag dygnet runt. Från morgon till sent på natten nästa morgon. Slet verkligen häcken av mig för denna nyöppnade restaurang och dess ägare, ändå fick man bara skit. Sedan blev jag gravid, mådde fruktansvärt illa var som att åka båt och vara sjösjuk varje dag, dessutom denna jävla matkultur på jobbet varje dag. Men fortsatte jobba och ställde alltid upp när de behövde folk trots att jag redan jobbade massa. Både nattjobb i baren och restaurangen och det var väl 20timmars pass. För att hoppa fram i tiden nu. Blev sedan dåligt med jobb så vi tre som jobbade där fick veta att en av oss skulle bli varslad. Min ena chef som var lite yngre började misstänka att jag var gravid. Han började sextrakassera mig och säga saker som fan vilka stora pattar du fått är du på smällen eller? Sådant sa han varje dag. Fick veta att jag skulle få vara kvar. Men hade berättat för en av mina kollegor av servitriserna att jag var gravid för hon undrade varför jag gick på tia hela tiden sedan såg hon mig spy. Hon lovade att inte säga något till chefen än men det gjorde hon och så fick jag sparken. Fick gå till arbetsförmedlingen och aktivt söka jobb. Blev så otroligt stressad av all stress och all press. A-kassan krånglade och pengarna började ta slut. Och med en sambo som pluggar och får studiebidrag skulle vi inte klara oss länge till. Bröt ihop totalt fick huvudvärken från helvetet ont i hela kroppen, svimmnongsattacker, låg och hade panikattacker på nätterna och kunde inte sova alls. Kändes som att allt skulle gå åt helvete. Hur skulle vi klara ett barn när vi knappt hade råd att äta. Fick gå till psykolog och sedan läkare som sjukskrev mig i 2 månader. Min sjukskrivning går ut 1 december nu. Men har inte kunnat må så hemskt mkt bättre för det som krånglar nu är försäkringskassan. Gardiner fått ett öre av dem än. Och de håller fortfarande på att krångla, blir knäpp snart. Vi har 400 spänn kvar att leva på denna månad, och vet inte ens om jag får pengar av fk nu i slutet av månaden. Vad FAN ska jag ta mig till.?!? Orkar inte mer, klarar inte mer, slut på idéer och ork. Kan varken sova eller äta snart, har ingen att prata med förutom min sambo och han bryter snart oxå ihop. Vill verkligen ha vår lilla bäbis, vill vara lycklig och längta till hon kommer men vi båda föräldrar är bara sönderstressade och mår dåligt över om vi ska klara nästa månad:(. Ville bara skriva av mig lite där ingen vet vem jAg är. Snälla ge mig bara ett gott råd. För jag börjar få slut på kraft. Jag hoppas innerligt att ni som läser har ett bättre liv och en lättare vardag. Kram på er alla.