• FCBJ

    Vad har alla ni mammor på er?

    Ni som är föräldralediga och måste gå och lämna stora syskon på dagis/skolan även om det regnar eller för den delen snöar. Vad har ni för ytterkläder på er nu när det blir kallare?

    Är även nyfiken på om ni köpt något speciellt för benen, typ termobyxor eller om ni bara drar på er regnbyxor även på vintern.

    Är det någon som har tips på en bra vinterjacka som tål regn och samtidigt är varm och skön även när man tvingas stå och titta på när barnen leker på lekplatsen?

  • Svar på tråden Vad har alla ni mammor på er?
  • veh

    Jag har en Didrikson-jacka, tycker den är varm och skön utan att vara otymplig.

    I övrigt så har jag investerat i ett par Sorel-stövlar, som tål snö och slask och utelek. Jag har även termobyxor för att kunna vara ute och leka med barnen på vintern (nej, regnbyxor räcker inte!) samt en termokjol som jag slänger på om jag vet att jag mest kommer stå/gå och inte riskerar att bli blöt.

  • mammalovis

    Regnbyxor funkar när det är många plusgrader ute och blött, även om det lätt blir genomfuktigt. Nu när det börjat närma sig nollan har jag kört på ett par softshellbyxor. Det blir lite varmt mot slutet när man lämnar andra barnet. Ska jag vara ute en halvtimma eller mer åker termobyxorna på råkallare dagar. Upptill har jag en varm vinterjacka. När det blir vinter har jag långärmad t-shirt under och tjockare tröja, ibland även fleecen.

  • gossensmamma

    Köpte ett par termobyxor för ett par år sen och det var verkligen väl investerade pengar. Funkade även när jag själv stod och väntade på bussen kalla mornar Glad

Svar på tråden Vad har alla ni mammor på er?