• FutureMom

Prinsessnamn

Jaha ja, då får en känna sig dum...

Vi tyckte att namnet Lily Maria Leonore flyter fint, har släktnamn vi vill ha med (Lily och Maria) och ett mycket vackert namn som tilltalsnamn (Leonore).

Först nu har jag insett att prinsessan Madeleine och Chris's lilla dotter heter Leonore Lilian Maria, alltså nästan exakt samma namn...

Vad gör vi nu då? Kan vi ge "vårt" namn till en eventuell flicka eller kommer folk ha massor av negativa åsikter?

• Svar på tråden Prinsessnamn
  • fluu

Eh.... ja, det är klart att ni kan.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stårschan

Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som har pejl på Leonores fullständiga namn. Eller som kommer att få veta er dotters fullständiga namn.

• FutureMom
    Stårschan skrev 2014-11-13 16:38:35 följande:

Jag tror att det är en försvinnande liten del av befolkningen som har pejl på Leonores fullständiga namn. Eller som kommer att få veta er dotters fullständiga namn.

Jag hoppas det!
    Det är väl framförallt släkten (som är ganska stor åt alla håll) som får veta hela namnet, och även deras åsikter som har någon betydelse. Samtidigt vill vi ju inte låta bli favoritnamnet bara för att det är likt någon annans namn.
  • fluu

Dessutom var fram tills väldigt nyligen som gemene namn gärna döpte efter kungligheter.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Madmoiselle
    Knackamackadam skrev 2014-11-13 18:00:37 följande:

Så länge du inte umgås väldigt ofta med Madeleine och Chris så är det väl inget problem!

• Dixie
    Knackamackadam skrev 2014-11-13 18:00:37 följande:

Så länge du inte umgås väldigt ofta med Madeleine och Chris så är det väl inget problem!

Fina namn - men jag skulle föreslå att ha tilltalsnamnet först (ja, det blir ju ännu mer liks ett princessnamn) men det är mycket mer praktiskt med tilltalsnamn först - tex vid resor eller sjukhusbesök så kommer flickan alltid att kallas Lily! 
Svar på tråden Prinsessnamn