Rädd för att stressen påverkar bebisen
Är i vecka 23+6 (24) och är sinnesjukt rädd för att de ska hända bebisen nått med tanke på mitt mående.
Min mamma har cancer och vårdas på en palliativ vårdavdelning, hennes tillstånd har blivit så mkt sämre de senaste två veckorna. Hon är helt sängliggande, svårt att andas, sover mkt, hallucinerar och har slutat äta och dricka sen 5 dygn tillbaka. Slutet är nära tror vi =( hon är 53 år och det känns så jävla orättvist!
Med allt va detta innebär känslomässigt att förlora sin mamma så tidigt i livet så är jag rädd för att oron och stressen samt sorgen kommer påverk bebisen i magen negativt.
Att jag blir mer o mer oroad är också för att jag känner han mindre, för 1 vecka sen halverades rörelserna typ. Känner mer sällan och inte lika hårt när han väl rör sig. Enligt min BM och på extrakollen igår då hjärtligen lät fint ska han må bra och innan v 26 är det inte ovanligt att bebisen ändrar mkt i sitt rörelsemöbster. Är de så och borde jag försöka slappna av, läskigt bara att han är så mkt lugnare just i samband med att jag mår mer psykiskt sämre =(