• Lady Godiva

Har du heterokromi?

Hej!

Jag funderar över hur många FL:are som har heterokromi, dvs olikfärgade ögon. Jag har det själv, mitt ena öga är grönt och det andra blått. Det är ingen jättestor skillnad, men det syns naturligtvis när man tittar noga. Och det ställer till med huvudbry när jag ska ange min ögonfärg.

Hur är det, finns det fler med heterokromi här?

När jag vill ha din åsikt ska jag ge dig den.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du heterokromi?
  • Lady Godiva

Aaaargh... Skulle lagt till alternativet "Nej, men mitt barn har det" men det kom jag på för sent. Nå, ni som har barn med heterokromi kan ju svara "ja", de är väl att räkna som "mini-FL:are".

• Batmamba

Nej, men en kompis har prickiga iris!

• Lady Godiva
    Shorona skrev 2014-11-14 08:21:21 följande:

Inte jag, men mitt ex har ett blått öga och ett grönt öga.

Gav du honom det blåa ögat när ni gjorde slut? Nej förlåt, kunde inte motstå!
  • SolOchSnö

Jag har det inte men jag undrar:
    Vilken ögonfärg brukar du ange tex i passet? Finns det någon standard för vad man ska ange enligt myndigheterna?

• Shorona
    Lady Godiva skrev 2014-11-14 23:32:47 följande:
    Gav du honom det blåa ögat när ni gjorde slut? smile5.gif Nej förlåt, kunde inte motstå!
    Hahaha! Nä, han hade två blåa ögon sen.
  • Hanky Panky

Gammal tråd, men snubblade in här efter massor av googlande om detta. Kom underfund med igårkväll att jag måste ha central heterokromi :) Mina ögon är blå/gröna med en gul ring. På mitt andra öga går dock det gula bara runt halva ögat. På andra sidan har jag en blå fläck. Ganska fint och jag får ofta komplimanger för mina ögon :)

Svar på tråden Har du heterokromi?