• ronaldino

Ringa tillbaka vid missat samtal

Hej alla glada. Jag uppfattar oftare och oftare att folk förväntar sig att man ringer tillbaka vid missat samtal?!

Jag skulle helst inte vilja ha nr presentation alls på mobilen eller hemtfn. I alla fall inte 9-16.

Senast en 75 åring som undrat om jag inte kollar på missade samtal och en polare i min ålder. alltså jag är god vän med båda men vad handlar det om?

Ska man hantera meddelande om ett missat samtal som ett SMS/meddelande att man ska ringa upp? många vill inte bli uppringda. Ibland när jag ringer upp lite missade samtal får jag bara kontakt med fågelholkar som inte har en aning om vad det handlar om?!

Tacksam för lite vägledningTungan ute

• Svar på tråden Ringa tillbaka vid missat samtal
  • Frontline

Jag förväntar mig att den som har ringt upp ringer igen om det är viktigt..
    Har jag ett missat samtal så skiter jag i det helt enkelt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Ring)

Jag ringer upp om personen i fråga bemödat sig med att lämna ett röstmeddelande, då ser jag det som att bollen ligger hos mig. Om personen ringt endast en gång antar jag att det inte var så viktigt och väntar ut denne :)

• ronaldino

bra svar då enl min uppfattning alltså. Jag anser att man inte ska förvänta sig att den andra har nr pres.
    nu är det ju alltid så på mobiler konstigt nog men jag uppskattar det inte att man ringer lite signaler och sen kan den andra plötsligt ha bollen som de tyckerGlad

nu handlar detta om riktigt goda vänner senaste fallen för min del och jag kan inte alltid avsätta 10-15 min att småprata ändå.

• aleydis

Jag ringer alltid tillbaka vid missat samtal- ser man att någon ringt antar jag att personen vill få tag på mig. Med närmsta familjen ringer vi ofta om varandra ( olika tider på jobb mm) och då ringer jag alltid upp senare . Är det viktigt skickar jag sms efter att jag ringt och inte fått svar. Jag avskyr när folk lämnar röstmeddeöanden- jag tycker det är helt onödigt och slöseri med tid eftersom jag ändå kommer ringa upp och fråga vad de ville.

• ronaldino

Aleydis aha ja det verkar som många tänker som du. Själv tycker jag mitt liv är för kort för att komma ihåg regler för hur jag ska uppföra mig vid missade samtal.

Jag agerer ung som nr pres inte finns. Jag svarar nästan alltid så det är bara att ringa och ringa. Jag sitter inte och larvar mig och glor på en Apple maskin som säger åt mig att jag ska ringa upp eller söka en viss person

• EnPetra

Beror på vem som ringt, är det mina förädrar/syskon så ringer jag upp om jag missat samtalet. Annars förväntar jag mig att den som ringde ringer igen om det var viktigt :) 

• EnGladPingvin

Missat samtal från närmaste familjen ringer jag alltid tillbaka till, likaså om samtalet är från vissa nära vänner. När det gäller andra förväntar jag mig att de lämnar meddelande om det är viktigt annars får de ringa upp igen.

• Anonym (Nja)

På mitt mobilsvar säger jag att man ska skicka ett sms om ärendet. Då kan jag avgöra om jag måste ringa upp direkt, senare eller svara med sms. Jag har bara jobbtelefon (ingen privat) och är väldigt upptagen både på jobbet och fritiden.

Jag ringer enbart tillbaka direkt om 1) personen lämnat ett meddelande/sms och 2) det är bråttom. Annars tar jag det när jag får tid. De som inte lämnar meddelande får inget samtal tillbaka heller.

• asta66

Jag ringer ytterst sällan upp. Det är en annan sak om de lämnat meddelande.

• sextiotalist

Jobbsamtal, då ringer jag tillbaka, när det gäller privata så beror det på vem som ringer.
    Men är det viktigt så får de lämna meddelande, annars kan de inte förvänta sig ett samtal tillbaka

• ronaldino

Alltså jag tycker nu när nästan alla utom äldre pensionärer har lätt för att SMSa borde man skicka SMS om man sökt någon och vill bli uppringd
    bara att skriva något trevlig och höra om jag kan ringa

Svar på tråden Ringa tillbaka vid missat samtal