• Bodelaren

Någon att övningsköra MC med?

Jag har precis blivit med MC, köpte en till ett bra pris. Men så behövs ju MC-kort också... 
    Så nu kan ju någon här som bor i Stockholms-området och känner att det vore roligt att dela med er av kunskaperna hjälpa mig med övningskörning tänkte jag. 
    Så hör av er, så planerar vi in kul körning till våren!

• Svar på tråden Någon att övningsköra MC med?
  • whippo

Har tyvärr haft kortet för kort tid för att få vara handledare. Kolla på sporthoj.com och lägg in en fråga på stocholmsforumet. Är du tjej så kommer du garanterat få hjälp.

Har du trafikvana med bil så är det framförallt krypkörning på bana som du behöver träna med mc. Skulle lägga 80-90 procent med att träna just de delarna. Lite tråkigt men ett moment som måste fixas.

Själv har jag haft mc-kort i drygt 3 år och det var ett av mina bästa beslut någonsin. 

Vad är det för mc? Ska du köra upp med den?

• Bodelaren

Om jag kör upp med min hoj beror ju lite på hur det går med att hitta ngn att träna med.. det är ingen i min närhet som åker hoj. Alla är så kloka och förståndiga och säger att det är det farligaste man kan hitta på - men det beror ju hur man har tänkt att åka också. 
    Jag har en blandning av sport och touringhoj. Synd att du bara haft kortet i 3 år.. 
    Vad åker du själv för något, är ni fler som åker, har ni någon skinnjacka på er med något spännande märke.. ;-D

• whippo

Just nu kör jag motard Suzuki drz 434. Hade tidigare en Street triple. Har heller inte vänner som kör mc. Brukar ibland åka med folk från Sporthoj. Oftast blir det södra sidan av stan där det finns många fina vägar. Själv tog jag kortet genom körskola som kostade massor. En lösning är att man skjutsar till en stor parkering där du övar bana. Spara många slantar på det. Kompletterar med någon lektion. Skjutsar över till uppkörning.

Svar på tråden Någon att övningsköra MC med?