• stormagen

    Jag var dödsrädd, nu är rädslan bortblåst? Vad hände?

    Kallsvettig och panikslagen vaknade jag varje natt och insåg att jag har ett barn i mig och det SKA ut. Min största rädsla var att jag under värkar och krystvärkar skulle drabbas av panikångest och svimma. Och att jag efter fl skulle vilja springa därifrån. Nu är rädslan borta. Utan samtal eller terapi? Jag längtar till smärtan, jag vill veta hur den känns. Jag vill veta hur MIN kropp reagerar. Och listan på olika smärtlindringsmetoder har kastat. Jag tänker ta det som det kommer. Det är ju inte en smärta man dör av, vad jag vet. Utan en " God smärta". Alla jag pratat med säger att det är en obeskrivlig smärta men det betyder ju inte att den måste vara hemsk? Jag längtar och fattar inte denna helomvändning?

  • Svar på tråden Jag var dödsrädd, nu är rädslan bortblåst? Vad hände?
  • EnPetra

    Samma här! I början av graviditeten, vid inskrivningen hos BM var jag kolugn.

    Efter ett tag började jag känna paniken av förlossningen och kände att jag aldrig skulle klara det. Nu har jag 5 dagar kvar till BF, och jag går faktiskt och längtar efter värkarna.

    Jag längtar såklart inte efter att det ska göra ont, utan jag längtar efter själva upplevelsen, och tankarna på att man efteråt får hålla i sitt barn väger upp de "negativa" tankarna. 


     

  • EllenNoone

    Det är nog därför man är gravid så lång tid...
    för att kroppen och knoppen ska hinna vänja sig!

    Lycka till!

  • EnPetra

    Ingenting att vara rädd för. Ja, det gör ont. Ja, det är värt det. Ångrade mig några gånger under förlossningen, var rädd och tokskakade. Men svårt att göra något åt saken, ut skulle bebisen! Nu ligger jag på bb med en liten tös som fyller två dygn om ca en timma :D <3

  • EllenNoone
    EnPetra skrev 2014-12-04 01:46:24 följande:

    Ingenting att vara rädd för. Ja, det gör ont. Ja, det är värt det. Ångrade mig några gånger under förlossningen, var rädd och tokskakade. Men svårt att göra något åt saken, ut skulle bebisen! Nu ligger jag på bb med en liten tös som fyller två dygn om ca en timma :D <3


    Grattis!!
Svar på tråden Jag var dödsrädd, nu är rädslan bortblåst? Vad hände?