• stor grön drake

Ips på icke-permanent RÖD hårfärg

Min 5-åring vill färga håret klarrött och det tycker jag är OK, men vill inte använda giftiga eller permanenta hårfärger.

Hårspray är inte ett alternativ av olika orsaker, mest för att det kladdar av sig så förbenat.

• Svar på tråden Ips på icke-permanent RÖD hårfärg
  • Kereza

Jag vet inga engångs-färger, utan jag vet bara om de som tväattas ur gradvis över några veckor - men jag tipsar ändå, så kanske någon har bättre ideer: 

Directions, Stargazer, Special FX - iaf de senare av de tre är ganska miljömedvetna har jag läst - och så finns det London Bleach. 

www.lariche.co.uk/directions-hair-colour

www.stargazer-products.com/semi-permanent-hair-colour.html

www.specialeffectshairdye.co.uk/

och

www.bleachworldwide.com/products/supercoolcolours

Kolla deras FAQ's om inte annat - men Directions vet jag kompisar som använt på barn, och Special FX är som sagt hyfsat miljömedvetna och har troligen inget direkt giftigt i sig :) 

(Bara som tillägg så tycker jag personligen Special FX är bäst - kör Ofta på deras Wildflower, som är en skitsnygg lila färg :) ) 

Färgerna går ur i drygt 3-10 tvättar, men kan LÄTT lämna missfärgningar efter sig (alltså, att håret behåller en rosa ton, i fallet med rött, till exempel, väldigt länge) 

• stor grön drake

Jjag vet att stargazer har typ sprayfärger som är bra, men just det att den gnuggar av sig. Deras roliga färger har jag vuxna bekanta som använt, men ingen som testat rött.

Min pojke är väldigt blond så det lär väll sitta i misstänker jag. Det som lite oroar mig är simningen 1gång/vecka... Vill ju inte gärna lämna färgspår i hela bassängen efter oss...

Svar på tråden Ips på icke-permanent RÖD hårfärg