Deppig, vad göra?
Har känt mig nedstämd ett bra tag nu. (I ca 1 år, men det blev lite bättre i somras men nu för ca 3 månader sen mår jag sämre än någonsin). Känner mig i princip aldrig riktigt glad, ser inte fram emot något längre även om jag snart har råd till en lägenhet jag vill ha och har mitt "dröm jobb", har egentligen inget att vara deppig för...ibland får jag en sån stark ångest att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Och har blivit otroligt lättirriterad. Sen vissa nätter gråter jag mig själv till söms, utan någon större anledning. Har sjukt låg självkänsla också och tar alltid alla andra före mig själv. Hade aldrig behandlat någon människa så som jag behandlar mig själv. Jag umgås allt mindre och mindre med vänner. Måste anstränga mig för att fungera socialt. Ändå vet jag att jag mår bättre av att tvinga ut mig o träffa mina närmaste vänner. Känner dock att de inte riktigt finns där för mig. Var en riktig fest tjej innan som drack alldeles för mycket varje utgång och tog en massa kokain och estasy, som jag misstänker är boven i denna deppighet. Har nog för låg serotonin halt. Och mina vänner ställer bara upp när det är fest. Även om jag säger att jag mår sämre av det och att de själva sagt att de har märkt att jag mår skit så kan de aldrig komma med förslag om att umgås på ett annat sätt än att festa. Och senfrågar de aldrig ens om hur jag mår eller något, som att de inte bryr sig. Visst, de älskar att festa, men jag menar, om en av era bästa vänner som ni i princip känt hela livet, mår skit och ni märker det, kan ni inte offra någon helg åtminstone med att umgås på ett mer hälsosamt sätt för hennes skull? De behöver inte sluta helt med festandet men iallafall minska på det för att visa att de finns där för mig och åtminstone fråga hur jag mår? Jag är alltid ensam hemma efter jobb och ligger i min säng och mår dåligt. Det är väl bara en tidsfråga innan jag blir för deppig för att jobba. Men just nu klarar jag det som tur är. Vad tycker ni att jag ska göra? Hur blir jag glad igen? Och ska jag ta upp detta med mina vänner eller tycker ni att jag överdriver?