LH8989 skrev 2014-11-16 10:11:34 följande:
Tack för svar.. Jag har ju testat både ergobaby ekologiska & 360 men jag tyckte att de var i tightaste lager typ. Inte särskilt bekväm heller.. Manducan var bättre men kändes ändå inte bra.. Jag är båda lång och rätt kraftig så tror inte den blir för stor. Men jag får testa och se. Många säger att barnet måste vara minst 80cm för att sitta bra i den men min son är nog där när som helst. Är ju snart 2 månader sen han 76.5.
Han kommer att växa i den fort. 79-80 är inte så stor skillnad. Du kommer säkert att uppleva att han sitter bättre i den och fyller ut den bättre om ett par månader, men kommer säkert att fungera. Jag skulle i alla fall kört på den utifrån vad du skriver.
Jag har rätt små barn och alla tre har burits i toddler-selar från året. Wompat toddler är breddar än tulan och min yngsta kunde sitta helt ok i den när han var 13 månader och strax under 80 cm.
Jag skulle säga att man bör var M- (38/40) storlek eller uppåt för att den ska passa bra. Låter som det kommer att bli en jättebra sele för dig

.