• Pilu

Samma toalett till barn och personal på förskola

Det är bestämt att barn på förskolan där jag jobbar får använda vår (enda) personaltoalett. Jag tycker inte det känns ok men vet inte om jag ens kan påverka beslutet. Någon som varit med om samma sak? Hur skulle ni ställa er till detta?

• Svar på tråden Samma toalett till barn och personal på förskola
  • krompa

Varför ska barnet använda personal-toaletten? Finns det bara en toalett som går att stänga på riktigt så kan jag förstå beslutet, men inte annars.

• Pilu

Det finns ett enskilt rum som 2-3 barn använder för lugn och ro. Det rummet ligger bredvid vår toa och man kan inte lämna barn ensamma i rummet för att följa med ett barn till barntoan. Tydligen är det för krångligt att be avdelningspersonal om hjälp...

• Pilu

Någon facklig som vet om det finns regler för detta?

• Alana

Är ni för fina för att dela toaletten med ungarna ni spenderar dagarna med? Är det likadant hemma? Får era egna ungar använda samma toalett som ni?

• Pilu

Handlar inte om hur fin en är. Det är stor smittorisk bland alla nu när magsjukan börjat härja bland barnen, och än så länge har vi vuxna lyckats hålla oss friska. Sen kan en kanske leva med kiss-stänk (lukt) på golv och ring även om det inte är så roligt. Det är klart vi delar toa hemma, gör inte alla det? Inte samma sak tycker jag då vi endast är 3 pers som delar baciller osv jämt. Delar dina barn toa med sina fröknar? Jag har jobbat på många förskolor men det är första gången jag ens hör talas om att man delar och det är därför jag startade den här tråden.

Svar på tråden Samma toalett till barn och personal på förskola