Kinkiga kvällar o semper magdroppar
Dom 2 första veckorna flöt förbi. Bara glada pip ifrån våran son o bajset flödade på i normal takt. Men efter andra veckan vände de och från vecka 2-3 var han helt otröstlig från ca 9 på kvällen till 12 på natten.. Han grät när tjejen ammade, han grät när vi bar på han, han grät när vi la honom ner.. Vi provade allt o min magkänsla säger att han har magknip, även fast tjejen är noga med vad hon äter.
Så höll de på, tills jag läste mig fram till Semper magdroppar. 30min efter han fått dropparna kändes de som att de vänt, inge mera skrik o han sov så gött hela natten igenom, förutom när de var matdags. Andra dagen däremot bajsade han på morgonen o sen på kvällen började skriket igen, och nu har de gått 2 dagar utan att han bajsat alls och börjar bli skrikig även på förmiddagarna, sover väldigt dåligt, max 5min tills han vaknar igen o pruttar.. Man ser hur han verkligen anstränger sig för att bajsa, men bara prutt kommer ut.. Han kissar däremot som vanligt.
Så min fråga är, kan de bero på semper magdroppar att han slutat bajsa? Ska ja sluta ge dom till han? Våran barnmorska sa att de kunde ta upp till en vecka innan han fått full effekt från dropparna, men att han inte bajsar alls nu även fast han försöker hela dagarna är ju lite oroväckande.