• melissans

    Så blev jag gravid efter många försök

    Jag vet att det är väldigt många därute som så gärna vill få ett + precis som jag för några veckor sedan. Tills jag äntligen fick ett Skrattande


    Jag och sambon hade försökt i nästan ett år och vi hade ingen aning om att det kunde vara så svårt, man har ju blivit varnad hela livet om hur lätt det är att bli gravid, men icke, så är det ju verkligen inte som vi märkt hehe. 

    Jag dricker inte alkohol, röker inte eller dricker kaffe, äter ganska hälsosamt och tyckte att jag rörde på mig. Men ändå blev det inget + Så jag gick all in.

    Började träna på Gym samt springa några gånger i veckan och äta folsyra. Mitt grönsaksintag ökade jag med 100% Åt mitt val kvinna

    Men det som hjälpte mest tror jag faktist var Maca pulvret, som både jag och sambon åt varje morgon innan träning. Det är ett pulver som kommer från en rot i Peru och har där används som hjälp för att bli gravid.

    Det är bra för sexlusten och mannens spermier, men det är minst lika bra för kvinnan. Vi tog ca 2-4 teskedar i ett glas vatten varje morgon (det smakar riktigt illa men man vänjer sig) Det finns att köpa i hälsokost butiker på internet och kostar inte speciellt mycket. Men jag vill verkligen tipsa er om att testa det! Eftersom båda kan använda sig av det :) 


    Jag beställde även ägglossningstickor och rekomenderar det med!

  • Svar på tråden Så blev jag gravid efter många försök
  • Anonym (Qwe)

    Först, grattis!

    Sedan, det tar i genomsnitt ett år att bli gravid så det måste inte bero på pulver eller mat.

    Men som sagt, grattis!

  • melissans
    Anonym (Qwe) skrev 2014-11-15 19:59:23 följande:

    Först, grattis!

    Sedan, det tar i genomsnitt ett år att bli gravid så det måste inte bero på pulver eller mat.

    Men som sagt, grattis!


    Jag har aldrig ätit ppiller ( tål inte det )eller använt mig av skydd då jag haft samma partner hela tiden. Jag har alltså haft oskyddat sex i 6 år och aldrig någonsin blivit gravid. Ny sista året började vi försöka seriöst men det är ju ganska underligt att jag aldrig blivit gravid innan? :) Så jag tror faktiskt stenhårt på pulvret!

    Om man läser om maca pulver så hittar man massa bra! Tack tack :))
Svar på tråden Så blev jag gravid efter många försök