• Anonym (Singel)

Aktiviteter på lördagkvällar

Jag är en tjej på 30+ som är singel sen ett halvår efter ett långt förhållande. Jag har ett bra jobb och vänner men alla har partner och familj. Just nu känns det helt ok att vara singel, är inte beredd att gå in i ett förhållande. Trivs rätt bra med livet men mitt problem är helgerna. Alla är med sina familjer och jag är inte lockad av krogliv. Det känns dystert att sitta hemma på lördagkvällar. Jag söker förslag på vad man kan göra på lördagkvällar som inte känns ensamt och desperat? Någon fritidsaktivitet som man utöva på lördagkvällar? Eller nåt annat? Kreativa förslag mottages tacksamt.

• Svar på tråden Aktiviteter på lördagkvällar
  • Zoja

Skaffa någon hobby kanske? Finns hur mycket som helst att göra! Träning, bokklubb, spelträffar, biobesök, fikaträffar, scrapbook, hantverk, fotografering etc. 

Skaffa vänner som också är singlar så kan ni göra saker tillsammans. Eller dra med dina nuvarande vänner på något någon lördag, inte måste de spendera varje helg hemma?

• Anonym (Singel)

Ja, men dessa aktiviteter gör man väl inte på lördagkvällar? Jag har ett ganska begränsat umgänge och de träffar jag absolut inte på lördagkvällar. "Skaffa vänner" kan jag inte så där enkelt. Jag vill ha nåt att göra på lördagkvällar som inte är sorgligt (sätta sig i en bar ensam) och som inte kräver att jag har någon annan med mig.

• Zoja
    Anonym (Singel) skrev 2014-11-15 18:43:59 följande:

Ja, men dessa aktiviteter gör man väl inte på lördagkvällar? Jag har ett ganska begränsat umgänge och de träffar jag absolut inte på lördagkvällar. "Skaffa vänner" kan jag inte så där enkelt. Jag vill ha nåt att göra på lördagkvällar som inte är sorgligt (sätta sig i en bar ensam) och som inte kräver att jag har någon annan med mig.

Jag tycker definitivt att man kan göra de aktiviteterna på lördagkvällar. Och om du hittar en hobby kommer du hitta fler folk att umgås med där, folk som du kanske kan träffa på helgkvällar också.

Varför skulle du inte kunna till exempel gå på bio, sitta med något hantverk, träna eller fika på en lördag kväll?
  • Mylla
    Anonym (Singel) skrev 2014-11-15 18:43:59 följande:

Du kanske kan bli "vuxen på stan" eller nattvandrare eller vad det kallas, som ser till så ungdomarna inte super ihjäl sig.

• Anonym (Singel)

Nattvandrare är något i stil med det jag söker. Något man gör naturligt en lördagkväll.

• MariaE

Vet att vissa fritidsgårdar sysslar med nattvandring börja kolla runt om ni har nåt sånt ställe i er kommun

Svar på tråden Aktiviteter på lördagkvällar