• stormagen

    Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.



    Min mage såg ut såhär 17+3.
  • Svar på tråden Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.
  • stormagen

    Kan också vara intressant då många undrar varför deras mage är liten eller stor att om du vet varför dela med dig av det. Min livmoder ligger ytligt och därför ser jag eventuellt större ut än en kvinna med livmodern långt in.

  • Marie90
    stormagen skrev 2014-11-16 10:12:46 följande:

    Kan också vara intressant då många undrar varför deras mage är liten eller stor att om du vet varför dela med dig av det. Min livmoder ligger ytligt och därför ser jag eventuellt större ut än en kvinna med livmodern långt in.


    Fast jag har också livmodern i framvägg (antar att det är de du menar med ytligt) och på mig syntes det knappt förens v 27... Det bm sagt till mig är att min livmoder ligger bakåtlutad och därför har magen varit så liten plus att jag har en "lång" överkropp så det finns mkt plats att växa uppåt innan det börjar växa utåt..

    Min mage v 26..
  • Ca_rr_o87

    Min mage i v 19(18+1) har min bakåt så det syntes ganska snabbt på mig trots att jag är lite överviktig. Känt pytte sparkar oxå :)

  • molltroll

    Vecka 10 (9+5) är min mage alldeles för liten för den veckan? Tror min bm räknat fel o att jag inte är mer än i vecka 7-8...

  • Skumbollen
    molltroll skrev 2014-11-19 06:56:38 följande:

    Vecka 10 (9+5) är min mage alldeles för liten för den veckan? Tror min bm räknat fel o att jag inte är mer än i vecka 7-8... phpDd79RB73638.jpg


    Det tycker jag inte, det är omöjligt att avgöra vilken vecka man är i genom att titta på magen,livmodern har ju inte ens tagit sig över bäcken-kanten i vecka tio. Många får inte sin mage före vecka 18-20 :) scrolla upp i tråden och kolla på tjejen som är i vecka 26 tex. Syns knappt något.
  • molltroll
    Skumbollen skrev 2014-11-19 08:12:54 följande:
    Det tycker jag inte, det är omöjligt att avgöra vilken vecka man är i genom att titta på magen,livmodern har ju inte ens tagit sig över bäcken-kanten i vecka tio. Många får inte sin mage före vecka 18-20 :) scrolla upp i tråden och kolla på tjejen som är i vecka 26 tex. Syns knappt något.
    Jo att den inte växer än förstår jag ju, formulerade mig knasigt! Menade om man är mer svullen eller mindre.

    Men tack för svar
  • Qaroliine

     


     



    Vecka 31 med andra barnet. Bakåtlutad livmoder.
    Jag var smal innan graviditeten, gått upp ca 17 kg.


    Tilde 101221 Lillasyster bf 150125
  • stormagen

    Vilka skillnader och ALLT är ju normalt. Helt otroligt att en tjej som typ jag är sprickfärdig medan en annan har maraton och ser nygymmad ut! På min mor syntes det inte hon var gravid. Hon var på den tiden nästintill mager och i vecka 41 fråga förlossningen om hon och pappa inte gått fel. Medan när jag va på fl för ul och de fråga om det inte var dags nu. ( vecka 20) Underbara magar!

  • Marie90

    Efter v 30 började min mage växa, men den är ju fortfarande "liten" men som sagt helt normal ändå..

    Är nu i v 37 och sf-måttet ska vara mellan 31-37cm det är ju ett ganska stort spann..

    Väldigt skönt med en liten mage, kan fortfarande göra i princip allt jag brukade innan, faran är att man lätt glömmer att man faktiskt är gravid...

Svar på tråden Din mage i bild och vecka. Intressant att se dessa skillnader.