17 månaders sjuk i över 1 vecka. Vad är fel?
Jag tror knappt det är sant, min son är sjuk fortfarande/igen (han var frisk 1 dag innan han fick feber igen).
Lång historia kort så började detta för en vecka sedan, på Fredagen. Min son hade en väldigt stor och rödblå pungkula och vi blev oroliga, ringde BVC och fick en tid på Tisdagen men de sa att om det blir värre skulle vi åka in.
Det blev inte värre, men vi åkte in ändå på eftermiddagen till Östras barnakut. Det visade sig vara ett vatten-pung-bråck. De sa att vi skulle åka in igen om han börjar spy, får ont och feber.
Lördagen:
Sonen är pigg som vanlig men börjar plötsligt spy, kaskader! Vi åker in, är där i 6 tim och de konstaterar att detta har inte med pung-bråket att göra, han är magsjuk!
Fuck.
Söndag, Måndag, Tisdag.
Sonen kräks kaskader och leker där i mellan, ingen feber, bara temhöjning till 38 grader under Mån-Tis. Under Tisdagen insjuknar jag i magsjukan.
Onsdag-Torsdag.
Sonen spyr ej under hela Onsdagen och vi tror det värsta är över. Men nej, Torsdag kväll spyr han ner hela sängen, 2 GÅNGER! På Torsdagen insjuknar sambon.
Fredag.
Sonen har ingen feber och spyr inte under dagen, han är dock lite tröttare än vanligt. Jag börjar bli bättre.
Lördag:
Sonen är till synes frisk, ingen feber, inga spyor, normala "bajjor". Jag och sambon har börjat bli bättre också, vi hade mycket kortare magsjuka än sonen, vi kräktes bara under några timmar precis när vi fick det.
Idag, Söndag.
Sonen är gnällig och klängig, känns varm och jag tar tempen, 39,5 grader! Asså vad är detta?
Vi kommer behöva ha sjukintyg från BVC imon om vi ska få ha fortsatt VAB.
pung-bråcket ser inte annorlunda ut än när vi åkte in, men jag är orolig att det har med det att göra, det borde inte det, men hur normalt är det att barnet är så här sjukt annars!?