trött av citalopram
Hej har snart ätit citalopram i 7 veckor. Från början kunde ja inte sova alls.. nu är ja trött hela tiden och kan sova hur mycket som helst. Fler som haft de så?
Hej har snart ätit citalopram i 7 veckor. Från början kunde ja inte sova alls.. nu är ja trött hela tiden och kan sova hur mycket som helst. Fler som haft de så?
Jo så är de.. men nu är ja så trött.. men sovit dåligt i sämsta två månader.. så känns som ja samtidigt behöver sova:) hade du biverkningar
Ja, du har nog sömn att ta igen, sov du tills det känns bättre.
Jag blev mycket sämre första veckorna, mer ångest och mörka tankar,
riktigt jobbigt. Även problem med synen, suddigt i synfältet.
Trappade upp medicinen, från ordinerad dos tog ca 6-7 veckor innan
insättningssymtomen försvann.
Hoppas du snart känner dig bättre.
Jag har fortfarande bara 10 mg har inte vågat höja ännu... men är inte lika orolig och ångest fylld längre så de är skönt
Jag har fortfarande bara 10 mg har inte vågat höja ännu... men är inte lika orolig och ångest fylld längre så de är skönt
Jag hade som dig stora sömnproblem till en början. Nu är det bättre men jag sover få timmar per natt och vaknar även. Upplever en trötthet jag inte känt tidigare. Kan inte fokusera blicken och inte hålla ögonen öppna när jag kliver upp.
Berättade detta för min läkare och ska nu minska citalopram och ta en tablett av en annan sort nån timme innan jag ska lägga mig.
Jag hade som dig stora sömnproblem till en början. Nu är det bättre men jag sover få timmar per natt och vaknar även. Upplever en trötthet jag inte känt tidigare. Kan inte fokusera blicken och inte hålla ögonen öppna när jag kliver upp.
Berättade detta för min läkare och ska nu minska citalopram och ta en tablett av en annan sort nån timme innan jag ska lägga mig.
Jag skulle ha höjhöjt till 10 mg men inte vågat då ja är rädd för mer biverkningar...
Jag har använt citalopram i över 18år och har under de senaste 10åren upplevt att jag blir tröttare och tröttare för varje år som går. Just nu upplever jag en hög stress och har pga det bytt till escitalopram 10mg från 30mg citalopram.Jag kan lätt sova från 18:00 - 06:30 så som det är nu.
För er som just börjat med citalopram så kan jag säga av egen erfarenhet att; trötthet, torr i munnen, ångest är sånt som hör till. efter en tid ställer man om sig till att levs med det. Jag tror det beror på att man på det stora hela upplever en bättre livskvalitet oavsett om biverkningarna är kvar eller inte.Ge inte upp bara för att biverkningarna finns under flera veckor.. vissa biverkningar finns kvar under hela behandlingen.
Var inte rädd för mer biverkningar. Själv tycker jag mig inte upplevt fler biverkningar bara samma som kanske ökat tillfälligt då man höjer/sänker dos.
Nu har ja lyckats vända dygnet.. ångest... somnar inte föreföres vid 4-5 på morgonen... sen går ja upp vid två tre.. o cv detta ger mig också ångest... men ändå så trött.