Hjälp! Jag har blivit folkskygg!
Jag tycker själv att jag är en trevlig, rak, lojal och vettig vän men det verkar inte vara så många som håller med eftersom att nästan ingen håller kontakten med mig. Jag träffar inga människor i mitt jobb utan är ensam dag efter dag. Alla mina vänner verkar ha försvunnit och när jag försöker ta kontakt med folk så blir det inget av det fast dom verkar uppskatta mig om jag står rakt framför dom. Nu sist blev jag avvisad på FB av någon jag trodde var en kompis men som tackade nej till min inbjudan. Jag blev minst sagt förvånad över det men även lite sårad.
Nu till mitt problem, jag har blivit folkskygg och gör allt ensam. Jag går alltid ut ensam, tränar ensam, handlar ensam, går på bio och teater ensam och jag tar inte längre kontakt med människor alls för att jag har blivit så bränd. Det är ju ingen som bemödar sig med att försöka bli vän med mig eller hålla kontakten så alltså kan jag inte vara så mycket värd i andras ögon. Jag börjar få svårt att prata med människor när jag väl kommer i kontakt med någon och har svårt att se folk i ögonen. Jag känner mig fel, ful och inget värd och vet inte hur jag ska våga kliva ut i världen igen. Ingen ville ju vara med mig när jag mådde bra och hade någon form av utstrålning så vem skulle vilja vara med mig nu när jag bara är en skugga av mitt forna jag? Jag har varit ensam i flera år redan och ser ingen väg ut.