• rugge

HJÄLP! Förstört dator som inte är min egen. Försäkring ?

Hallå där ute !

I Lördags var jag på fest, och den inte så smarta tjejen som hade festen hade placerat sin macbook pro på golvet vid dansgolvet. Så klart råkar jag komma åt den med foten så att skärmen kraschar. Datorn fungerar men skärmen är halvt svart ( inte trasig på ytan dock). Jag hör av mig dagen efter och får höra att den här tjejen inte har någon som helst försäkring på sin dator och att hon anser att det är jag som ska betala servicen på datorn. Jag vet hur dyrt det är med service av macdatorer, så min fråga är nu om det finns någon smart lösning på detta problem ? jag har själv hemförsäkring, men det går väl inte att lägga över hennes dator på min försäkring eller liknande ?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden HJÄLP! Förstört dator som inte är min egen. Försäkring ?
  • Anonym (M)

På min hemförsäkring så går det! Så kolla med dem. Däremot tycker ju jag att tjejen får skylla sig själv eftersom hon varit så oaktsam med den! Men vil du inte tjafsa om det så kolla med ditt försäkringsbolag och sen tycker jag ni ska dela på självrisken.

• Duckan

Det gick på vår försäkring när jag satte mig på kompisens laptop.

• Anonym (Anon)
    rugge skrev 2014-11-17 08:49:47 följande:

Hallå där ute !

I Lördags var jag på fest, och den inte så smarta tjejen som hade festen hade placerat sin macbook pro på golvet vid dansgolvet. Så klart råkar jag komma åt den med foten så att skärmen kraschar. Datorn fungerar men skärmen är halvt svart ( inte trasig på ytan dock). Jag hör av mig dagen efter och får höra att den här tjejen inte har någon som helst försäkring på sin dator och att hon anser att det är jag som ska betala servicen på datorn. Jag vet hur dyrt det är med service av macdatorer, så min fråga är nu om det finns någon smart lösning på detta problem ? jag har själv hemförsäkring, men det går väl inte att lägga över hennes dator på min försäkring eller liknande ?

Tacksam för svar!

Tror det är kört för din del! Mac är SJUUUKT dyrt att laga! Bara att hosta upp degen eftersom du sparkat sönder hennes dator!
  • Olympia

Jag tycker att ni ska dela på kostnaden.

Visserligen har du trampat på datorn, men det var väldigt vårdslöst av henne att placera den på golvet.

Har du hemförsäkring med så kallad drulleförsäkring? Då kan den stå för dina kostnader.

• Snutten6

Problemet är att kostnaden inte täcks av försäkringen, beloppsgräns samt värdet på datorn avgör.
    Du betalar premie och skall absolut utnyttja försäkringen till så mkt det går.
    Ge bruden pengarna du får ut för skadan, be bolaget sätta in pengarna på hennes konto direkt.
    Resten av rep får hon själv stå för.

Svar på tråden HJÄLP! Förstört dator som inte är min egen. Försäkring ?