• Anonym (Elvis mamma)

Vilka inkontinensskydd är diskretast och bäst?

Födde min son för snart ett år sen och har inte haft några läckage besvär tidigare men nu har det börjar. T.ex nös jag på jobbet ich det kom såpass att det blev en ordentlig fläck på byxorna. Inte kul.

När det kommer så mycket så räcker inte vanliga trosskydd eller små bindor så långt. Vilka är de bästa skydden? Och diskretast? Vill ju inte att någon ska kunna se igenom byxorna att man bör dem.

• Svar på tråden Vilka inkontinensskydd är diskretast och bäst?
  • Ballongmutt

Läckage på bajs eller kiss eller vadå?

• Anonym (Elvis mamma)
    Ballongmutt skrev 2014-11-17 10:38:09 följande:

Läckage på bajs eller kiss eller vadå?

Läcker urin.
  • Anonym (Elvis mamma)
    Anonym (D) skrev 2014-11-17 10:38:56 följande:

Kolla på www.tena.nu Finns skydd som ser ut som vanliga trosskydd.

Ska kolla, men hörde om någon som inte tyckte de var så bra.
  • Ballongmutt
    Anonym (Elvis mamma) skrev 2014-11-17 10:39:54 följande:

Läcker urin.

Det måste vara jobbigt att vara kvinna. Det är inte jobbigt att vara man.
  • Ballongmutt
    Anonym (Elvis mamma) skrev 2014-11-17 10:39:54 följande:

Läcker urin.

• Anonym (D)
    Ballongmutt skrev 2014-11-17 10:41:40 följande:
    Män kan ju också få inkontinens?
  • Anonym (knip)

Om du inte har haft besvär tidigare men det har börjat ett år efter förlossningen borde det hjälpa att knipa. Kolla upp bra övningar och kanske knipkulor? Men det kan ju ta lite tid innan det hjälper så förstår att du vill ha ett bra skydd tills dess. Kjol eller tunika döljer ju skydd bra också.

• Anonym (:()
    Anonym (D) skrev 2014-11-17 10:42:43 följande:

Män kan ju också få inkontinens?

Jag är gay och hade analsex igår. Idag, pga att jag inte är täppt ännu" läckte det rinnande bajs... Bajsade praktiskt taget på mig på jobbet nyss...
  • Anonym (D)
    Anonym (:() skrev 2014-11-17 10:49:40 följande:
    Jag är gay och hade analsex igår. Idag, pga att jag inte är täppt ännu" läckte det rinnande bajs... Bajsade praktiskt taget på mig på jobbet nyss...
    Du borde nog söka vård. Ringmuskeln har en stor förmåga att dra ihop sig och har detta inte skett dagen efter så kan du ha blivit skadad. 
  • Anonym (Elvis mamma)
    Ballongmutt skrev 2014-11-17 10:41:40 följande:

Man överlever att kissa på sig. T.om om det händer på arbetet. Och det är ett billigt pris för glädjen att få barn. Men man vill ju kunna skydda sig så bra det går. Kan man inte hantera det blir det jobbigt men jag tror vi kvinnor är rätt bra på att göra det.
  • Anonym (Elvis mamma)
    Anonym (knip) skrev 2014-11-17 10:47:33 följande:

Om du inte har haft besvär tidigare men det har börjat ett år efter förlossningen borde det hjälpa att knipa. Kolla upp bra övningar och kanske knipkulor? Men det kan ju ta lite tid innan det hjälper så förstår att du vill ha ett bra skydd tills dess. Kjol eller tunika döljer ju skydd bra också.

Jo jag har börjat knipa för fullt. Är en typisk byxben, har sällan kjol. Men tunika kan hjälpa, och mörka byxor.
  • Anonym (samma problem)

Hej jag har samma problem som du efter förlossningen.

Jag har Tenas engångs trosor som är helt underbara kännes som vanliga trosor och man tänker inte på att det är ett skydd.

Du kan få gratis varu prov hemskickat diskret gos Tena:

www.tena.nu/kvinnor/produkter/gratis-varuprov/

Svar på tråden Vilka inkontinensskydd är diskretast och bäst?