• Maramina

Crosstrainerinköp - tips?

Som småbarnsförälder är det svårt att komma iväg till gymmet och jag vill gärna ha alternativ till barnvagnspromenaderna och funderar nu på att köpa en crosstrainer. Jag vet att det finns en risk att den bara blir ståendes, men har jag en är chanserna större att jag lyckas träna än om jag inte hade någon. Jag har tänkt köpa en begagnad men nu är frågan, vad ska jag tänka på? Någon som kan tipsa/råda mig?

• Svar på tråden Crosstrainerinköp - tips?
  • Ful Anka

Visst, köp en på Myrorna, de brukar ha ett par stycken nästan helt oanvända. De brukar kosta 250 kr ungefär. Köp en där så behöver du inte få dåligt samvete om du aldrig kör på den.

This is my life and I don't care
  • Maramina
    Ful Anka skrev 2014-11-17 18:22:38 följande:

Visst, köp en på Myrorna, de brukar ha ett par stycken nästan helt oanvända. De brukar kosta 250 kr ungefär. Köp en där så behöver du inte få dåligt samvete om du aldrig kör på den.

Varför denna trista ton? Och vad är det för fel att köpa begagnat? Eller är det så att du bara är för "fin" för att köpa något som inte är direkt från affären? Jag kan säga att jag är stolt över att inte vara så fin i kanten. Att jag frågar här är för att få råd om vad man ska tänka på för att få en bra och inte bli lurad till att köpa vilken billig skräp som helst. Jag kan inte mycket om just crosstrainers men jag är ändå så pass smart att jag hellre köper en bra, knappt använd crosstrainer till ett bra pris (vilket jag för ditt intresse kan säga att jag hade tänkt mig betydligt mer än 250kr) än en precis likadan men sprillans ny och betydligt dyrare. Och just för att jag inte kan så frågar jag.

Så, har du kunskap om crosstrainers eller är du bara bra på att skriva spydiga kommentarer i olika trådar?
  • Ful Anka

Ehh..? vadå? jag ville bara ge dig ett tips. Du missförstod mig helt. Jag har både haft en och har jobbat på Myrorna, så jag vet var dom hamnar när folk har tröttnat på dom. Dom som finns på Myrorna är oftast nästan helt oanvända. Gå dit och titta eller vänta på att de får in någon.
    Köp inget för 1000-2000 kr, det behöver du inte.

• Maramina
    Ful Anka skrev 2014-11-17 21:33:38 följande:

Ehh..? vadå? jag ville bara ge dig ett tips. Du missförstod mig helt. Jag har både haft en och har jobbat på Myrorna, så jag vet var dom hamnar när folk har tröttnat på dom. Dom som finns på Myrorna är oftast nästan helt oanvända. Gå dit och titta eller vänta på att de får in någon.
    Köp inget för 1000-2000 kr, det behöver du inte.

Hur vet du att jag inte kommer att göra det? Annat än att du tar det föregivet då det är vanligt att man gör det? Tack för tipset i varje fall även om det var mer konkreta tips jag sökte efter, dvs vad är det jag ska kolla efter för att få en bra för det lär ju finnas skillnad på dom, annars skulle det inte vara ett så stort spann på priserna på dom i affärerna
  • Mina fina hjärtan

hur går träningen? jag har själv tre små barn och är mycket ensam med dem... min " räddning" är get fith with melB (ps3) barnen brukar "träna "dom med har även hantlar kör plankan och på youtube (kör smart teve) finns massa träningsvideos! lycka till (tips om du intcrosstrainer)t cross

Svar på tråden Crosstrainerinköp - tips?