Överdriver jag? Min sambo dricker mer än vad han bör
hej jag tänkte börja med att jag har varit tillsammans med en underbar pojkvän sambo sen 2 år tillbaka. Han är depressiv periodvis. Ältar mkt som hänt i 1 års tid då sambons pappa fått en stroke jobbet är skit och jag har funnits där och försökt att stötta han har även dragit ner mig några gånger. Men man kan inte lämna ngn bara för att dåliga saker händer, tillsammans är man starkare. Jag har också fått operera ut livmoder pga komplikationer o vår hund också . Som sagt ett hårt år har vi haft. Jag har alltid försökt att blunda för hans alkoholvanor men nu till frågan han bunkrar alltid upp med en jäkla massa whiskey o dricker öl som vatten . Det första han gör när han kommer hem är nästan vräker ur sig till mig o spyr galla från jobbet o psst första ölen öppnas sedan tar han en till psst säger det o han fortsätter .. Efter andra ölen så säger han nu tar vi en dusch sen går han ut med hunden o sen öppnas tredje ölen och 4:e i slutet på kvällen säger han vill du ha ngt . Jag svarar oftast nej tack då häller han upp en whiskey ett halvt glas. O jag har försökt att poängtera att detta är för mkt. Men då får jag till svar jag har minsann frågat andra o dom dricker lika mkt. Är jag hispig jag har sagt du kommer nästan ingormandes häver i dig 2 öl måste du bedöva dig . Jag dricker för att det är gott säger han nu är det alltså 7 procentiga öl . Ibland säger han dom som inte är lika starka är godare. Jag köpte med viljes lågprocentig alkoholist öl och då sa han dessa smakar som vatten varför köpte du inte rediga öl det kontrade jag med att jag kollade inte procenten. Usch vad jag svamlar han dricker framför mina barn han är aldrig! Påverkad! Detta ska tilläggas. Vad tycker ni överdriver jag ?