• Anonym (2 barnsmamma)

Överdriver jag? Min sambo dricker mer än vad han bör

hej jag tänkte börja med att jag har varit tillsammans med en underbar pojkvän sambo sen 2 år tillbaka. Han är depressiv periodvis. Ältar mkt som hänt i 1 års tid då sambons pappa fått en stroke jobbet är skit och jag har funnits där och försökt att stötta han har även dragit ner mig några gånger. Men man kan inte lämna ngn bara för att dåliga saker händer, tillsammans är man starkare. Jag har också fått operera ut livmoder pga komplikationer o vår hund också . Som sagt ett hårt år har vi haft. Jag har alltid försökt att blunda för hans alkoholvanor men nu till frågan han bunkrar alltid upp med en jäkla massa whiskey o dricker öl som vatten . Det första han gör när han kommer hem är nästan vräker ur sig till mig o spyr galla från jobbet o psst första ölen öppnas sedan tar han en till psst säger det o han fortsätter .. Efter andra ölen så säger han nu tar vi en dusch sen går han ut med hunden o sen öppnas tredje ölen och 4:e i slutet på kvällen säger han vill du ha ngt . Jag svarar oftast nej tack då häller han upp en whiskey ett halvt glas. O jag har försökt att poängtera att detta är för mkt. Men då får jag till svar jag har minsann frågat andra o dom dricker lika mkt. Är jag hispig jag har sagt du kommer nästan ingormandes häver i dig 2 öl måste du bedöva dig . Jag dricker för att det är gott säger han nu är det alltså 7 procentiga öl . Ibland säger han dom som inte är lika starka är godare. Jag köpte med viljes lågprocentig alkoholist öl och då sa han dessa smakar som vatten varför köpte du inte rediga öl det kontrade jag med att jag kollade inte procenten. Usch vad jag svamlar han dricker framför mina barn han är aldrig! Påverkad! Detta ska tilläggas. Vad tycker ni överdriver jag ?

• Svar på tråden Överdriver jag? Min sambo dricker mer än vad han bör
  • Anonym (Sanna)

Nej, du överdriver inte. Och visst, tillsammans är man starkare, men bara om båda jobbar åt samma håll. Ni jobbar inte åt samma håll, han verkar inte bry sig.

Jag tycker du ska dig en rejäl funderare på om detta är hur du vill leva. Du har inte bara ansvar för dig själv utan även för dina barn. Man måste inte stanna hos någon även om denne har det jobbigt, i detta läge är det helt rätt att du tänker på dig själv och dina barn.

• kanskedetdu

vilket skitsnack ,om en öl har stark smak eller inte har inget med procenten att göra

• Anonym (2 barnsmamma)

Jag kontrade honom hårt idag pga att han hade 3 öl i kylen men hämtade in 2 mer han tyckte att jag var en moralkärring och ingen ska minsann tala om för honom hur mkt han ska dricka och jo! Han dricker minsann öl för att han tycker det är gott. Och han dricker en öl han dricker inte sig stupfull och han har aldrig skadat mig på något vis och vi har haft 3 bråk i vårt förhållande med andra ord så har vi det bra annars . Han dricker sig aldrig full men han kan ta sig en 4-5 öl på lör 4 öl på sön 3-4 öl måndag tis ons Tors fre o så fortsätter det. Han konsumerar hela tiden . Då slängde han ur sig är det bättre då att jag dricker mig stupfull på helgen som många andra nej det är det inte sa jag då slängde han ur sig jag ändrar inte dig varför ska ju ändra mig ... Jag tycker det är gott sa han 20 ggr minst ...

• Anonym (2 barnsmamma)

Nu sitter han på övervåningen med sin öl ...efter att ha gormat ut sig o han ska minsann ta o dricka den jävla ölen om han tycker det är gott o ingen ska säga till honom vad han ska o inte ska göra .. O varför händer allting mig hela tiden sa han o du har förstört allt du har förstört allt att jag ska sitta o ha dåligt samvete vissa gilla Coca cola jag gillar öl! Vad fan är fel på det!! Jahapp där har jag stått o gjort mat :( ville prata vuxet men det gick visst inte för han gick bort med maten också :(

• Anonym (m)
    kanskedetdu skrev 2014-11-17 18:11:05 följande:

vilket skitsnack ,om en öl har stark smak eller inte har inget med procenten att göra

• Anonym (2 barnsmamma)

Jag dricker inte öl gillar inte öl ... Då är det säkert så med smaken ,men usch nu är jag ledsen ... Jag vill absolut inte såra honom heller ... Jag vill ju vara där jag älskar ju honom trots detta problem ,. ..

• Anonym (2 barnsmamma)

sen ska jag tillägga jag sa att jag har inget problem med alkohol jag har inte sagt att du ska dricka jag tycker bara att du dricker för mkt det gör mig inget om du dricker en öl varje kväll sent på kvällen utan att barnen ser jag bryr mig inte men nu har du ökat från förra året från en öl till 4 o inte nog med det whiskey på det med varje kväll det du kallar godis .. Jag har bara köpt finfin whiskey sa han då .. Äsch jag är bara ledsen nu .. Vet inte hur man handskas med detta .. Känner mig ful mot honom samtidigt som han kanske inte har problem ... Han kanske bara gillar det ?? Han är ju som sagt inte allmänt påverkad ..

• Anonym (alkoholen)

Han är nog tyvärr på väg in i ett missbruk. Man dricker inte 4 stycken 7% öl varje kväll för att det är gott, han är ute efter berusningen som det ger. Är det smaken av öl han vill ha så kan han köpa Mikkellers Drinkin the snow som har 0,3 % alkohol och som går under menyn alkoholfri. Den är jättegod ,jag köpte den förra veckan.

Och att han blir så himla arg när du påpekar något om hans drickande är också bevis. Jag har släkt som har alkoholproblem och var sambo med en kille i 1½ år som hade problem. Han blev som en tjurig unge om han inte fick öl när vi skulle grilla t.ex. För mig är inte alkoholen viktig men jag tycker det är gott ibland.

Så tyvärr så har han nog problem som kommer att växa sig värre om han inte gör något tror jag.

• Anonym (T)

jag la in de uppgifter du gett oss på www.alkoholprofilen.se och din sambos profil gick i taket. Prova själv och se om du får samma svar, det ger dig, och förhoppningsvis sambon, en fingervisning om hur det är ställt.

• Anonym (2 barnsmamma)

Ja det glömde jag säga denna backen var 7 procentig som han köpte i Tyskland han brukar inte ha så stark .. :((

Svar på tråden Överdriver jag? Min sambo dricker mer än vad han bör