• beam82

höstblåsor?

Hur har höstblåsor visat sig hos era barn? Det är så svårt att veta vad som är vad...
    Min dotter har fått några prickar runt munnen, mest på hakan, hon klagar på att de gör ont, och hon vill gärna peta och klia. Hon har också fått någon enstaka prick på varje lår och någon på magen. Vattkoppor har hon haft ganska nyligen, så det har jag uteslutit...
    Kan det vara höstblåsor hon har fått? Vad kan det annars vara?

• Svar på tråden höstblåsor?
  • BrödernaBus

När vi fick höstblåsor (båda sönerna + jag) började det i munnen. Små vita blåsor som satt överallt i munnen, men inget runt. Det spred sig senare till händer och föttre på yngsta sonen, jag fick under fötterna medan äldsta sonen bara hade i munnen. Sambon klarade sig helt.
    Det kliade inte men gjorde ju så klart ont när det satt i munnen, dom jag hade under tårna stacks lite när man gick.

• Flickan och kråkan

Mina äldsta hade det...och jag. Äldsta fick blåsor runt munnen, men inte i munnen vad jag vet. Han hade även några enstaka på låren. Mellan fick nog i munnen för han ville inte äta. Han fick sedan på händer och fötter. Jag fick på händerna. Lätt feber och så lite ont. Inget kli vad jag kommer ihåg.

Svar på tråden höstblåsor?