• Pyff

Hur rengöra strykjärnet???

Jag har lyckats stryka över trycket på Alexanders tröja och därför har strykjärnet blivit alldeles missfärgat...................nu vågar jag ju inte stryka¨något vitt om det kladdar!
    Hur får jag bort det som fastnat????

• Svar på tråden Hur rengöra strykjärnet???
  • Jennie Brunflo

Köp ett rengöringsstift.

Oslagbart!

ELLER

Värm styrkjärnet och stryk på typ jeans eller annat grovt tyg så att allt går bort.

• Pyff

Jag strök på jeans, med det försvann inte.......................???
    Var köper man rengöringsstift och vad kostar det typ?

• Gisse the one and only

Lite ättika och ljummet vatten går bra.

• Jennie Brunflo

Rengöringsstift brukar finnas i dammsugaraffärer....och symaskinsaffärer...och tygaffärer.

• Cecci78

jag har använt ättika en gång och det funkade ok, men inte jättebra. Nu behöver jag också göra rent igen och tänkte använda stålull men det kanske man inte ska göra?! Nån som vet?

• 201201232

Vad har du för beläggning på strykjärnet? Vårt har någon slags teflonbeläggning och den ska man definitivt inte slita bort med stålull. Tänk teflonstekpanna så vet du kanske hur beläggningen ska behandlas.

• Pumpkin och Selma

För vit beläggning på strykjärnet borde väl mat-soda funka? Funkar ju i alla fall utmärkt för att rengöra vatten- och kaffekokare, så varför inte strykjärn? Lönar sig kanske att testa, stålull låter lite brutalt (men gör ju jobbet om inget annat gör det).

• Madge

Har du ingen bruksanvisning till strykjärnet? Där brukar det ju stå hur man ska göra...
    Jag gjorde rent strykjärnet på jobbet igår med stålull som hade följt med när vi köpte strykjärnet. Det strykjärnet hade ingen beläggning på sig dock.
    Järnet här hemma har teflon och då skulle jag inte ta stålull direkt

Svar på tråden Hur rengöra strykjärnet???