• Maliqi

Hör någon sin halspuls ??

Hör någon sin halspuls?

Hur gick det sen?

Fick ni någon hjälp?

• Svar på tråden Hör någon sin halspuls ??
  • Anonym (nmnm)

Nä men jag kan se den pulsera ibland

• Långbenopluto
    Maliqi skrev 2014-11-18 16:24:27 följande:

Hjälp av någon läkare?

Varför behöver man det? är det farligt att höra den?
  • Maliqi

Jag har hört pulsen sen 1 år tillbaka och ljudet har blivit kraftigare hela tiden. Har gjort en ultraljud på halskärlen som visade normal. Röntgat huvudet som inte heller visade något konstigt. Sen fick jag göra magnetiskröntgen 2 gånger som sen visade att jag har en cysta i hjärnan. Nu väntar jag på en operation.

Det tog 1 år för läkaren att hitta problemet. Varje gång jag besökte henne så ville hon nästan försöka bli av med mig.
    Men jag kände hela tiden att något var konstigt. Och gav då aldrig upp.

• Maliqi

Jag hör pulsande ljud i vänster öra. Tidigare kunde jag vrida huvudet i olika vinklar så hördes det inte. Men idag hjälper inget alls. 
    Det låter nästan som när man lyssnar på någons hjärtslag. Och ibland som om någon blåser i örat på en.

Deprimerande är det som fan... Hör du också det?

• Långbenopluto
    Maliqi skrev 2014-11-18 21:11:55 följande:

Jag hör pulsande ljud i vänster öra. Tidigare kunde jag vrida huvudet i olika vinklar så hördes det inte. Men idag hjälper inget alls. 
    Det låter nästan som när man lyssnar på någons hjärtslag. Och ibland som om någon blåser i örat på en.

Deprimerande är det som fan... Hör du också det?

Ibland, men bara om jag är stressad eller uppe i varv... inget jag sökt läkare för.
  • Anonym (Malin)

Jag har hört min puls i snart tre år. Mest låter det i ena örat och ibland låter det mer, ibland mindre. När det låter som värst har jag ofta huvudvärk vid det öra som det hörs högst i. Har väntat på att det ska gå bort av sig själv då det enda svaret som jag har fått av sjukvården är att det kan vara vatten i innerörat.

• Maliqi

Om det skulle vara vatten så kan öronläkaren se det. 
    Cystan jag har heter arachnoid cyst

• Fia 28

Om jag itne minns fel så kan det vara en variant av tinnitus att höra sitt eget hjärtslag i örat. Var väl kopplat till stress tror jag. Testa googla!

• Maliqi

Det är inte normal att höra konstiga ljud. Då är något fel. Antigen halskärlen, eller kärlen någon annanstans som är missbildade. Läkare som säger att det är normal har då inte rätt erfarenhet o utbildning.

Jag fick höra massa skit från läkare som försökt bli av med mig pga att läkaren egentligen inte vet vart den ska börja leta efter felet. Det kan vara kärlen som e missbildade, cysta, tumör, cancer osv som spökar i kroppen. Man ska inte ge upp.

Har du aldrig tidigare hört något konstigt men som plötsligt en dag hörs konstiga ljud, så är det något fel någonstans. Kroppen säger alltid ifrån när nåt är fel.

Man ska inte vänta för länge för att bli frisk. Det får inte bli för sent!

• Maliqi
    Tines skrev 2014-11-18 20:32:30 följande:

Menar du att du hör ett pulsande ljud i örat? Eller hur hör du att det är från halsen?

Trycker jag på halspulsen så slutar det höras!
Svar på tråden Hör någon sin halspuls ??