• malintherese01

Känna när ägget fäster.Tvillingar??

Jag är en av dom som känt av när ägget fäster. Sist jag var gravid kände jag på äl+7 hur det kom små stickningar i nedre högra delen av magen.. och jag bara visste att det var det jag kände. 
    Samma med min första dotter. 

Nu tror jag att jag har chansen att vara gravid igen (eftersom jag hade sex i samband med ägglossningen + kanske lite intuition) 

Och nu till min fråga!! 

Igår kände jag stickningarna igen, på höger sida.. (var då på äl+6) 
    Och nu idag (äl+7) kände jag dom igen.. men på vänster sida!! 
    Kan detta betyda att det fastnat två ägg?? Eller är detta "normalt" även om det bara är ett som fastnat? 

är det någon som känner igen sig i detta skulle jag var så otroligt tacksam för svar!

• Svar på tråden Känna när ägget fäster.Tvillingar??
  • skepparbarn

Jag känner inte igen mig men kan ge dig en spekulation :) 
    Vad jag har hört så kan ägget fästa och sedan släppa för att hitta en bättre plats. Det ska inte vara så vanligt men det händer. Likväl som det flyter omkring och stryker mot väggarna för att fästa sig. Så det kan ha varit det du känt i så fall :) 

Försöker hitta den där sidan som jag läste det på (är snart en forskare inom det här så j*kla mycket som jag googlar på graviditeter) men hittar den inte. 

• malintherese01

Tack för svar! :))

Ja så kan det ju säkert vara :) då är det

bara att vänta och se om ägget bara "strök" förbi

på vänster sida med eller om de fastnade ;)

• skepparbarn
    malintherese01 skrev 2014-11-18 15:03:12 följande:

Tack för svar! :))

Ja så kan det ju säkert vara :) då är det

bara att vänta och se om ägget bara "strök" förbi

på vänster sida med eller om de fastnade ;)

Haha ja ;) 
    Jag är på äl+4 och har värsta ömma bröstvårtor. Hade det sist i Juni innan jag fick tidigt missfall. Så jag sitter och hoppas.

Det finns så många skeptiker på den här sidan. Man får förklarat för sig att ägget inte fäster så tidigt och att man inte kan känna så tidigt. Men det har jag gjort med båda mina graviditeter innan. Molvärker gör det av och till sedan imorse.

Har du anlag för tvillingar? Själv har jag en del tvillingar på min mammas sida :) 

• malintherese01

Nej inga anlag alls för tvillingar vad jag vet. Tanken bara slog mig

igår när jag läste lite om graviditeter, att j*klar tänk om två har fastnat! Haha

just eftersom jag alltid bara känt "sticken" på höger sida förut. (En dotter, två missfall)

Jag började ömma i mina bröst i söndags.det är det symptomet

som ALLTID kommit tidigt på mig. Dom är ömma än men dock inte så pass

illa så jag är övertygad om graviditet än :p

För mig är de kluvna känslor inför detta.. vet att jag blir

besviken om de är negativt, men en bebis just nu var inte

alls planen haha

• skepparbarn
    malintherese01 skrev 2014-11-18 15:56:18 följande:

Nej inga anlag alls för tvillingar vad jag vet. Tanken bara slog mig

igår när jag läste lite om graviditeter, att j*klar tänk om två har fastnat! Haha

just eftersom jag alltid bara känt "sticken" på höger sida förut. (En dotter, två missfall)

Jag började ömma i mina bröst i söndags.det är det symptomet

som ALLTID kommit tidigt på mig. Dom är ömma än men dock inte så pass

illa så jag är övertygad om graviditet än :p

För mig är de kluvna känslor inför detta.. vet att jag blir

besviken om de är negativt, men en bebis just nu var inte

alls planen haha

Vad jag hört så är chanserna ganska små om man inte har anlag för det, men så länge det finns 1% chans så finns det ju chans haha. 

Jag har faktiskt aldrig känt stick. Däremot, vid första graviditeten (som blev när jag var 15 och skyddade mig, blev abort) så hade jag en dröm natten då befruktningen ska ha skett, att min pojkvän kom fram till mig med en tjock mage och visade ett positivt test.

Då visste jag bara, så jag ringde till UMO som ville att jag skulle vänta tills mensen uteblivit, men när jag väl kom dit så var det ett stort plus. Var ju ingen planerad graviditet så det var inte "skendräktighet" heller som jag fått höra så många gånger.

Mina är också väldigt diffust ömma. Det spänner lite i dom men när jag känner på dom så är det bara innanför vårtgårdarna. Det kan ju bero på en förhöjning i progesteron som är vanligt efter ÄL, men jag har bara känt så här en gång förut sedan vi började försöka aktivt, och då var jag gravid..

Så jag vet inte. Är för desperat för att hoppas på något vid det här laget haha. Och som du säger så blir man fruktansvärt besviken om det blir negativt. 

Så det är oplanerat? Eller planerar du omedvetet haha?  

• malintherese01

Haha nej det var absolut inget planerat... Efter vårt andra missfall så gick vårat förhållande käpp rätt  åt skogen... (låååång historia hehe)

Så ja ställde ett ultimatum... parterapi eller så fick han flytta... Han vägrade parterapi :/ så då fick han flytta... 
    Nu går han på egen hand till en psykolog (han hade stort behov av det innan missfallen också, men han lyssnade aldrig på mig) 

Så nu kämpar han för att bli "bättre" för mig... (hans ord)
    Så kom han hit när min dotter fyllde år (hon ville att han skulle komma). 
    Och efter den natten sitter jag nu i denna sitsen haha :P 

Så delar av dagen är jag vettskrämd för att det ska visa positivt, och någon timme senare vill jag inget hellre... :P 

Och rädslan för missfall sitter ju i.... "även om jag skulle bli gravid nu, så kommer jag aldrig kunna njuta av de, för rädsla för missfall"  och när jag tänker så, så vill jag att testet ska vara negativt, så jag slipper uppleva det igen.. 

• malintherese01

Glömde kommentera brösten! :P haha.. 
    Jag har bara ont på yttersidan av bägge brösten... så jag kommer ju åt där med armarna ibland, och det blir ju obehagligt.. men som sagt... så länge de inte gör riktigt ont så kan jag inte skylla de på eventuell graviditet känner jag, eftersom jag vet hur ont jag brukar få vid graviditet.. 

Ledsen att höra om aborten när du var 15... det måste varit jobbigt när du var så ung? 

• skepparbarn

Oj, ja då förstår jag att du är lite kluven.. låter lite som min förra pojkvän. Men han tog sig aldrig så långt som din tyvärr.

Ja det var skitjobbigt. Jag fick förklara för min nuvarande fästman redan när vi teäfades att jag gick i barntankar. Det försvann aldrig.

Mina bröst är mest rakt på bröstvårtorna och lång in som sticker. Det är svårt att säga!

• alva91

Hur gick det ?? Har samma symtom som dig ?? Är det två ägg som fäster sug ?

Svar på tråden Känna när ägget fäster.Tvillingar??