malintherese01 skrev 2014-11-18 15:56:18 följande:
Nej inga anlag alls för tvillingar vad jag vet. Tanken bara slog mig
igår när jag läste lite om graviditeter, att j*klar tänk om två har fastnat! Haha
just eftersom jag alltid bara känt "sticken" på höger sida förut. (En dotter, två missfall)
Jag började ömma i mina bröst i söndags.det är det symptomet
som ALLTID kommit tidigt på mig. Dom är ömma än men dock inte så pass
illa så jag är övertygad om graviditet än :p
För mig är de kluvna känslor inför detta.. vet att jag blir
besviken om de är negativt, men en bebis just nu var inte
alls planen haha
Vad jag hört så är chanserna ganska små om man inte har anlag för det, men så länge det finns 1% chans så finns det ju chans haha.
Jag har faktiskt aldrig känt stick. Däremot, vid första graviditeten (som blev när jag var 15 och skyddade mig, blev abort) så hade jag en dröm natten då befruktningen ska ha skett, att min pojkvän kom fram till mig med en tjock mage och visade ett positivt test.
Då visste jag bara, så jag ringde till UMO som ville att jag skulle vänta tills mensen uteblivit, men när jag väl kom dit så var det ett stort plus. Var ju ingen planerad graviditet så det var inte "skendräktighet" heller som jag fått höra så många gånger.
Mina är också väldigt diffust ömma. Det spänner lite i dom men när jag känner på dom så är det bara innanför vårtgårdarna. Det kan ju bero på en förhöjning i progesteron som är vanligt efter ÄL, men jag har bara känt så här en gång förut sedan vi började försöka aktivt, och då var jag gravid..
Så jag vet inte. Är för desperat för att hoppas på något vid det här laget haha. Och som du säger så blir man fruktansvärt besviken om det blir negativt.
Så det är oplanerat? Eller planerar du omedvetet haha?