• Svar på tråden syriska flyktingar missnöjda
  • Anonym (Anna)

Oj, där måste jag nog undra vad dessa systrar tänker med. Jag håller med om att det är bättre de kan vårda sin far hemma och då i en lägenhet som har hiss eller är på bottenvåningen. Men det fixas inte på en vecka bara, det tar tid. De verkar ganska krävande och jo, självklart får de flytta till ett annat land om de vill det, jag kommer då inte stoppa dem. Då kan vi istället låta små tvååriga barn stanna där mamman och pappan inte kan ta hand om barnet för att de är apatiska och deprimerade.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/inget-nytt-besked-om-maria

• Mandel

Blir väl lite kluvna känslor i frågan.

Självklart måste en lägenhet på 3:e våningen utan hiss vara ett bättre alternativ än ett land i krig där man riskerar livet samtidigt så har de ingen möjlighet att själva kunna få ut sin far ur lägenheten så han kan få frisk luft och stimulans ifrån naturen.
    De blir instängda.

Sedan kanske dessa 3 kvinnor ska göra annat än att ta hand om sin far? De kan säkert bo i lägenheten och pappan på ett boende och de besöker honom där. 
    Att de får gå i skolan och lära sig svenska och varför inte rent av läsa till undersköterskor och hjälpa till att ta hand om gamla?  

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden syriska flyktingar missnöjda