• eluttag

Molnade värk nedre delen av magen vecka 30

Hej.

Har en extremt liten vild flicka i magen och nu igår fick jag som små hugg på höger sida nedre delen av magen men kan vara lill tjejen som kom åt någon nerv för det var som små elektriska hugg kändes de nästan som.

Men idag har jag haft en molnade värk i nedre delen av magen och magen känns mer spänd än vanligt, har kännt lillan sparka till några gånger under morgonen så de känns bra men tycker inte om den molnade värken som känns precis som början av mensvärken.

Är i vecka 30 går in i vecka 31 på torsdag och detta är mitt första barn så man blir ju lite orolig för minsta lilla, har tid hos BM imorgon, ska jag avakta tills dess om de inte blir värre, lr är de någon som känner igen sig i detta

• Svar på tråden Molnade värk nedre delen av magen vecka 30
  • EnPetra

Förvärkar kan kännas lite som mensvärk. Och när magen spänner sig/ blir hårdare en stund brukar det oftast vara sammandragningar.

Har BF på torsdag med mitt första barn och blev också nojjig när jag började känna det. Men det är ingen fara, sålänge det inte gör jätte ont tror jag inte att du behöver oroa dig. 

Men är du orolig så kan du ju alltid ringa och rådfråga din BM eller på förlossningen :)

• eluttag

de känns ju men gör inte "aj" ont men molnade, åh va spännade med BF på torsdag, jag längtar så mkt men får vänta till slutet på januari.

hoppas allting går super bra för dig!

• isabellab

Sån huggande värk fick jag av ligamenten, oftast en sida i taget som värkte men nästan alltid högra, för att jag sover på vänster sida tror jag. Tänker att den sidan blev mer utsträckt då.

• Lavas mamma

Jag hade så med båda mina barn. Med första barnen förkortades tappen och jag öppnade mig, då hade jag molande värk och slutligen lätta sammandragningar som inte kändes. Med andra barnet fick jag enbart molvärk. Detta började i vecka 23, jag sjukskrevs till v 25 sen valde jag att börja jobba igen då tappen var opåverkad. På morgonen när jag var i vecka 26+5 kände jag av mer molvärk, ignorerade detta och gick till jobbet (dumt jag vet) På eftermiddagen gick vattnet. När jag kom in till förlossningen förklarade de att sammandragningar kan kännas olika.några exempel jag fick var att det kan vara allt från molvärk, stark smärta med mage som blir stenhård, smärta i rygg eller smärta som strålar ner mot benen.
    Tappen var fortfarande opåverkad,de hittade ingen förklaring till att vattnet gick förutom molvärken. Sonen plockades ut med akutsnitt efter exakt två veckor efter vattenavgången. 
    Förlossningen sa även att molvärk inte behöver betyda att något håller på att ske, det kan vara så att barnet lägger sig till rätta och fixerar sig i bäckenet.
    Hoppas det går bra och att din lilla tjej stannar inne ett bra tag till

• eluttag

nämen oj, ja de är så himla olika för alla.

jag är på jobbet och har aldrig kännt denna molnade värk under såhär många timmar men har även ont i ryggen har ett stillasittande jobb.

hoppas också hon stannar inne några veckor till men avaktar nog tills imrogon då jag har tid hos BM om de inte blir värre och ajg blir oroligare.

känner hur hon sparkar och trycker där inne så de känns skönt.

Svar på tråden Molnade värk nedre delen av magen vecka 30