• Jempi

Hur ser man vilket kön på nub och skalle?

Som rubriken lyder, är det någon som vill dela med sig av hur man ser på skallformen vilket kön det är? Lika så på nubben? :) Försöker tyda min egna bild som är ifrån v 19. Snälla hjälp mig! Jag ser två raka streck, vad innebär det?

• Svar på tråden Hur ser man vilket kön på nub och skalle?
  • Lillalivetimagen

Har fått höra att skalle på flicka är mer rundad medan pojke är platt.

Din bebis har typisk rundad, min bebis har mer platt och vi fick igår veta att vi väntar en pojke.

Nuben syns inte här men rundad, pekar rakt är flicka och toppig och uppåt är pojke.

• Jempi
    Lillalivetimagen skrev 2014-11-18 13:20:58 följande:

Har fått höra att skalle på flicka är mer rundad medan pojke är platt.

Din bebis har typisk rundad, min bebis har mer platt och vi fick igår veta att vi väntar en pojke.

Nuben syns inte här men rundad, pekar rakt är flicka och toppig och uppåt är pojke.

Tack för bra förklaring :) Men vad är det för två streck mellan benen som jag ser?

Den här bilden är på min yngsta pojke, är det nubben som syns som en vit plutt mellan benen?
  • Lillalivetimagen
    Jempi skrev 2014-11-18 18:10:43 följande:
    Tack för bra förklaring :) Men vad är det för två streck mellan benen som jag ser?

Den här bilden är på min yngsta pojke, är det nubben som syns som en vit plutt mellan benen? phphBCiy241533.jpg
    Jag tror det är bendelar och ingen nub tyvärr. Ingen expert men skulle säga att de vita strecken hör till lårbenet :)
  • Jempi
    Lillalivetimagen skrev 2014-11-18 19:19:46 följande:
    Jag tror det är bendelar och ingen nub tyvärr. Ingen expert men skulle säga att de vita strecken hör till lårbenet :)
    Tack snälla för förklaring :)
  • MirandaMay

Nubb tror jag att man mest kan titta på i tidigare veckor, mellan v 11-14 ungefär för det är då båda könen har nubb därefter utvecklas könen till sitt "rätta" utseende. Så i v 19 tror jag inte man kan titta så mkt efter en liten nubb utan mer se om där är en snopp eller inte. Min son hade en tydlig snopp och pung i v 19.

• djeni

Jag tycker din bebis ser ut som min ultraljudsbild samma runda huvudform.. Ska man gå efter vad många säger så skulle ju det tyda på en tjej.. Har ju själv 3 killar sen tidigare också så det skulle ju vara kul om den teorin stämmer.. Min yngsta son hade dock också ungefär samma rundade huvud på ulbilden som den jag har i magen nu, så där skulle iofs den teorin falla.. Men klart det är en tjej för dig denna gång!! ????

• Jempi

Här kommer bilder på min bebis tagna från v 12 :) Går det lättare att se på dessa?

• Jempi
    Jempi skrev 2014-11-20 11:36:12 följande:

Här kommer bilder på min bebis tagna från v 12 :) Går det lättare att se på dessa? phpEtIyIU64793.jpg

• enannanmaria
    Jempi skrev 2014-11-20 11:37:00 följande:
    phpYGeZ8v12360.jpg
    Kanske flicka. Lycka till och uppdatera med resultatet!
  • soley

Någon som kan gissa enligt nubb eller skallteorin på min? Sååå nyfiken:) 12+3

• emiliapaulsson

KUB i v.14

Pojke eller flicka?

• glittersol
    emiliapaulsson skrev 2020-07-30 09:30:44 följande:

KUB i v.14

Pojke eller flicka?

emiliapaulsson skrev 2020-07-30 09:30:44 följande:

KUB i v.14

Pojke eller flicka?

Tyvärr inte svar på din fråga men vill flagga att ditt personnummer syns. :)
Svar på tråden Hur ser man vilket kön på nub och skalle?