Elak mot sin hund......
Jag väljer att vara anonym då det handlar om en vän till mig hoppas alla förstår!
Vi kallar hunden för Lukas.
Jag har en vän eller rättare sagt min bästa vän,hon har en hund en liten hund jag vet inte vad rasen heter men det ser ut som en typisk liten tant hund,iallafall när hon var hemma hos mig e hel dag och kväll så frågade jag henne ska inte Lukas få mat han har ju inte ätit på hela dagen.
Nääää säger hon och låter väldigt besvärad nehepp säger jag och frågar varför,då säger hon att Lukas äter bara 1 gång per dag ibland lite mer.Så jag gav honom lite blandat av det jag hade i mitt kylskåp,ett djur ska f*n inte gå hungrigt,efter händelsen så satt jag och tänkte efter en stund och då slog det mig att jag har nog inte sett henne ge sin jycke mat en endaste gång och hon har haft honom i 8 år nu och vi brukar ofta vara med varandra.
Hon sliter i kopplet skriker åt hunden är hårdhänt och till råga på det hunden får nästan ingen mat!
Jag försökte prata med henne då när det hände om varför hon matar honom så sällan men hon är en sån människa som inte lyssnar på någon annan än sig själv så det gick in genom ena örat och ut genom det andra.
Jag brukar säga till henne när hon skriker och gapar när Lukas hänger i kopplet för att han inte hänger med när dom är ute och går men som sagt hon lyssnar inte.
Visst jag är ingen hund människa jag är en katt människa men jag vet att en hund behöver mat ca 3 gånger per dag och ska INTE gå hungrig.
Hon är verkligen hemsk mot honom jag vet inte vad jag ska göra jag lider med jycken.
Nån som har nått råd att ge.......