Lägger ni mest pengar på er själva eller barnen?
Varför?
Varför?
Har inte råd med allt, så jag måste prioritera.
Barnen är ute mer= ordentliga vinterkläder till dem. Mina är ok, men inte mer.
Har lite äldre barn, så för dem är det viktigt att ha snygga kläder, jag är 40 och så länge jag är hel och ren bryr sig ingen. Jag kan ha samma kläder längre också, då jag är rädd om dem och inte växer ur dem.
Min tid kommer nog.
Det blir nog mer till barnen, för de växer och behöver nytt oftare - jag har ju mycket kläder som är flera år gamla - ser ingen anledning att byta ut dessa när de passar och fungerar!
Är nog hugget som stucket där, lägger inte mycket pengar på någon av oss.
Beror lite på vad du menar?
Syftar du på kläder så är det helt klart sonen som det läggs mest pengar på. Även om vi ärver mycket och köper det vi kan på second hand så växer han ju och behöver kläder hela tiden. Jag och sambon köper sällan kläder.
Men när jag och sambon väl köper något till oss själva så handlar det ju ibland om lite dyrare saker, en IPad, telefon, ny laptop, cykel etc. och då drar det ju iväg...
...så det är nog ganska lika i slutändan...
Oj, dottern lägger vi mest pengar på helt klart. Vi kommer alltid alltid i andra hand. Hon har egen ponny och bara driften av den kostar en del varje månad. Sen tillkommer det träningar, tävlingar, bensinpengar, utrustning och ja allt annat. Så kostar henne gymkort så klart och där unnar vi oss oxå o har varsitt så vi tränar tillsammans.
Sen är det ju allt det vanliga i klädväg och så.
Jag känner inget behov av att lägga massa pengar på mig själv. Jag har så jag klarar mig ändå.
Mig själv hittills.
Jag insåg att mina ytterkläder inte duger för en förälder. Lekplatsen kräver liksom lite annat än att ta sig till och från jobbet. Så jag har köpt nya ytterkläder och skor till mig själv.
Men jag räknar med att ha dem åtminstone tio år, medan barnen växer ur sitt varje år. Så ganska snabbt blir det mer pengar till dem även om jag köper begagnat när jag hittar bra grejer.
Mig själv helt klart! Eventuellt lägger vi lite mer pengar på kläder till barnen, men i övrigt kostar vi mer. Barnen får mat i skolan, fikar inte... deras aktiviteter är billigare än våra. Vi reser mycket mer, barnen rör sig i närområdet. Tonåringen börjar väl så smått också äta och fika ute, så snart närmar vi väl oss varandra mer i kostnader. Jag har flera ggr tänkt att vi skulle skriva ner vad vi lägger pengarna på under en period, bara för att öppna ögonen för vad man verkligen lägger pengar på.
Hoppsan, tråden låg visst under rubriken barnkläder...
Jag skulle tro att det är ganska lika. Till barnen köper vi kläder mycket oftare, mina klädinköp är få men å andra sidan mer kostsamma.
3 barn 0-3 år. Så dom kostar mer i klädväg än vad jag gör. Men räknar jag 1 barn vs mig så kostar jag mer. Men som sagt nu är dom 3. Så dom kostar sammanlagt mer.