• Gabriella Gustavsson

Dåliga bindor

Jag är så gammal nu så jag har inte bindor för mensblödningar utan använder idag trosskydd.

Men båda har samma besvär att de är för KORTA.

Hur mäter de en binda ? Alltid är det någonstans man får en blötfläck på trosorna framför allt när man skall sova.

De som man har mätt på måste bara ha en snipa mellan benen som är öppen rakt ner.

Varför har de inte frågat en Gynekolog hur kvinnor ser ut ?

Jag läcker uppåt och neråt. Jag har inte funnit långa i affären.

Korta har man gjort ända från start

Jag vill inte gå med en stor blöja likt dom på sjukhuset utan bara långa och tunna.

• Svar på tråden Dåliga bindor
  • Nyfiken gul

Långa trosskydd finns visst.  Jag har då hittat såna i sortimentet på tex ÖB, Dollarstore . 

Ibland har jag hittat extra långa trosskydd även på apoteket och tittar man noga kan det ibland även finnas på Ica Maxi, ibland kan långa trosskydd vara förpackade precis som bindor så man får titta noga. 

är det bara på natten du har problem kanske en tunn binda kan funka eftersom man då rör sig ganska mycket. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

• Nyfiken gul

Efter en snabb googling så har i princip alla kända mensskyddsmärken extra långa trosskydd

har hittat  Apotekets, Tena, Always och Libresse  trosskydd som är extra långa

om dom extra långa ändå är för korta kanske det är en binda du ska ha i alal fall

Svar på tråden Dåliga bindor