Revisionsassistent - ta jobbet eller ej?!
(Är medveten om att jag nog lägger detta i fel kategori men jag vill vara helt anonym och det är inte möjligt under kategorin för Arbete.)
Jag är aktuell för en tjänst som revisorsassistent på Deloitte och vill väldigt gärna ha tjänsten samtidigt som jag fasar lite för det. Min oro gäller främst arbetsbördan och det faktum att jag nog måste läsa några kurser bredvid jobbet för att ha behörighet att göra revisorsprovet framöver. Jag är nämligen medveten om att jag ganska lätt blir lite "slutkörd"...
Är det någon här som kan berätta mer om att arbeta på Deloitte (eller någon av de andra stora revisionsfirmorna för den delen)?
Vilka förmåner finns?
Vilken lön handlar det om? Jag har 5 års arbetserfarenhet efter min magisterexamen även fast det inte är på det rent ekonomiska område (ifall det kan påverka min lön).
Hur är det, överlag, att arbeta på Deloitte?
Är det någon skillnad mellan kontoret i Stockholm och de i lite mindre städer? (Jag skulle inte jobba i Stockholm.)
(Snälla, inga föreläsningar om att jag är dum som tror att man inte får kämpa i livet och jobba hårt, för det är jag medveten om och det har jag gjort länge. Jag vill bara veta vad jag ger mig in på ifall jag skulle bli erbjuden tjänsten.)