Magsjuka + alkohol
Hej alla på FL! Drabbades av en magsjuka och sista diarre var i söndags eftermiddag. Kan äta vanlig mat men är lite orolig i magen fortfarande. Men nu undrar jag om man vågar dricka alkohol den kommande helgen?
Hej alla på FL! Drabbades av en magsjuka och sista diarre var i söndags eftermiddag. Kan äta vanlig mat men är lite orolig i magen fortfarande. Men nu undrar jag om man vågar dricka alkohol den kommande helgen?
Klart du gör. Skulle det hända något så skyller du bara på alkoholen. Se bara till att vara lite fuller så kommer ingen att döma inte.
Det jag bryr mig om är inte om andra skulle reagera utan jag är rädd att det tar omtag och att jag skulle bli dålig igen.
Du får känna hur magen känns den dagen. Alkohol är ju liksom inte "snäll mat". Kan du äta vanlig mat så kan du säkert dricka alkohol också utan större problem. Men är du fortfarande krasslig, typ diarré så skulle iaf inte jag dricka alkohol.
Just nu känns magen helt okej, lite orolig och bubblig bara. Och allmänt så mår jag också bra. Har fått tillbaka orken och känner mig frisk igen. Men vill inte reta upp magen så denna hemska sjukan kommer tillbaka..
Alkoholen i sig utlöser väl inte magsjuka? Möjligtvis fyllesjuka, men det klassar inte jag som samma sak.
Just nu känns magen helt okej, lite orolig och bubblig bara. Och allmänt så mår jag också bra. Har fått tillbaka orken och känner mig frisk igen. Men vill inte reta upp magen så denna hemska sjukan kommer tillbaka..
Nej men vill ju vara snäll mot magen så inte allt kommer upp igen om man säger så.. Kanske är lugnt nu men skönt med lite råd ändå! ????
Du kommer ju inte få tillbaka magsjukan men den kommer inte bli bättre heller.
oj! Menade inte alla dessa utropstecken på tidigare kommentar.. Hi hi..
Söndag till fredag är ju ändå fem dagar. Var det min mage skulle jag anse den vara frisk då.