IVF; extremt svullen efter ET?
Hej!
Min första IVF behandling resulterade i en stor skörd av ägg, 16 st, alla odlades till balstocyter 9 till frysen, 1 till mig. RD 8 idag.
Redan tidigt i förloppet pratade man om att jag hade stor risk för överstimulering, varför själva sprutbehandlingen var försiktig, med frekventa kontroller. Utv dock inget sådant. På ÄP dagen blev jag förvarnad om att det ev skulle li totalfrys pga risk för överstimulerig, klarade mig dock ifrån det, visst var jag lite svullen om magen efter ÄP, men det är väl inte så konstigt när man har "rotat runt" där så mycket. Mådde helt OK och kunde återföra 5 dagars. Har tagit Lutinus sedan äggplocket. För ca 2 dagar sedan dvs på RD 5-6 märkte jag att magen svullnade upp rejält, och att nu ser gravid ut i 7:e månaden ungefär. Vad kan detta vara? Kan det vara en biverkan av Lutinus? Har hört att folk blir svullen om magen av det. Har samtidigt varit trög i magen/förstoppad (biverkan även det?) och mått himla illa, ffa på morgonen. Har dock "klarat" att ta mig till jobbet etc, men inte gjort några storartade insatser. Vad tror ni att detta kan röra sig om?