• MissKali

Vad tycker ni om dessa namn - ang klass, wt osv

Läste en namn tråd nyss där TS frågade om namn och vad vi andra tycker om hennes namn,vilken "klass" dom tillhör, är dom wt ect... Så min fråga är helt enkelt vad tycker du och vad tänker du på när du hör namnen, 

Camilla

Kim 

Charlie

??? Glad

Försök alltid förlåta, men glöm aldirg det som hänt. //// Jag skanar dig, varje dag
  • Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn - ang klass, wt osv
  • charlie00
    Camilla säger mig inget speciellt, tänker att hon är vuxen och tillhör medelklassen. Ganska tråkigt namn.

Kim gillar jag inte och har aldrig gjort, tror det beror på dåliga associationer. Ser framför mig en skitunge i keps och jeans som hänger sådär fult som vissa killar har haha. Inte ett WT-namn kanske men på gränsen, underklass i alla fall.

Charlie har jag väldigt svårt för, gillar INTE amerikanska namn med svenska efternamn och ryser lite av Faith, Hope och Melody som vissa ungar heter. WT-namn.

Men, smaken är som baken!
  • Naaw

Camilla - typiskt namn på kvinna i 35-40-årsåldern från väletablerad arbetarklass eller lägre medelklassen. Kim - ungefär samma ålder eller något yngre, arbetarklass eller ännu lägre dvs WT-bakgrund. Kan vara både kvinna och man. Charlie - modenamn på barn födda ca 05-nu. Kan vara både flicka och pojke. Ju senare desto troligare att det är en tjej. Samma klassbakgrund som Kim (pappa) dvs arbetarklass.

• charlie00
    charlie00 skrev 2014-11-20 21:28:45 följande:
    Camilla säger mig inget speciellt, tänker att hon är vuxen och tillhör medelklassen. Ganska tråkigt namn.

Kim gillar jag inte och har aldrig gjort, tror det beror på dåliga associationer. Ser framför mig en skitunge i keps och jeans som hänger sådär fult som vissa killar har haha. Inte ett WT-namn kanske men på gränsen, underklass i alla fall.

Charlie har jag väldigt svårt för, gillar INTE amerikanska namn med svenska efternamn och ryser lite av Faith, Hope och Melody som vissa ungar heter. WT-namn.

Men, smaken är som baken!
    Haha, kom på såhär i efterhand att mitt användarnamn på familjeliv är Charlie.
  • fluu

Camilla - Internationellt gångbart. Ingen jättetydlig stämpel, men det är inget överklassnamn i alla fall. I Sverige alltså. Personlig åsikt: Har så svårt för det. Varenda Camilla jag känt har varit genomelak. Ligger lite fel  i munnen med. Plus fula smeknamn då.

Kim - Unisex. Mer åt den nedre "klasskalan". Personlig åsikt: Gillar inte. Låter elakt och som en mobbare.

Charlie - Unisex. Ingen bestämd stämpel, men inte överklass iaf. När det används som tjejnamn brukar det hamna lite högre upp på skalan dock. Personlig åsikt: På pojkar avskyr jag det. Det låter bara barnsligt. På flickor gillar jag det däremot lite grann. Lite lagom kaxigt utan att vara oseriöst.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • trolliz

Camilla - vuxen kvinna, medelklass, snäll men rätt vanlig och alldaglig.

Kim - gillar men föredrar hela namnen, Kimberly till tjej, fast inte i Sverige dock, Kimbell till kille, älskar namn med irländskt ursprung lite pga mina egna rötter. Men tyvärr är Kim för uttjatat men gillar det ändå. Pga jag kände en Kim som var från övre medelklass så är det svårt men de var inte från Sverige, de flesta svenska Kim är från arbetarklassen tror jag. Föredrar på tjejer!

Charlie - älskade det när jag var yngre, på tjejer, hette det när jag lekte och hade en seriefigur som hette så. MEN! Hon hette Charlotte på riktigt. Har en gammal killkompis som heter Charlie. Uttalar det alltid fel, dvs engelskt vilket han stört sig på haha. Tycker det gör sig bäst på engelska faktiskt och blev förånad när det började dyka upp på svenska. Men det är fint trots allt men börjar bli rätt uttjatat också i trenden just nu.

Dessutom ett smeknamn!!

Svar på tråden Vad tycker ni om dessa namn - ang klass, wt osv