• jejo91

Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?

Jag är lite på jakt efter inspiration kring olika yrken. Kanske finns det någon här som kan dela med sig utav vad man jobbar med och för/nackdelar med just det jobbet. Trivs du bra där du jobbar idag? Glad *nyfiken*

• Svar på tråden Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?
  • vampyria2

Jag jobbar som elevassistent åt en kille i skolan och sen på fritids på eftermiddagarna och älskar mitt jobb.

Dagarna går fort för det händer saker hela tiden och den ena dagen är inte den andre lik, sen att få jobba med ungar i den åldern är fantastiskt kul de är härliga

Sen har just jag världens trevligaste och roligaste jobbarkompisarna och det hjälper jubtill att jag älskar jobbet så mycket

• Anonym (Kul på jobbet)

Jag jobbar som controller på en statlig myndighet och den ena dagen är INTE den andra lik, har väldigt varierande jobb men rätt tufft, men trivs, har bra kollegor och stormtrivs med arbetsuppgifterna. Tycker det är toppenkul, har jobbat med annat inom ekonomi tidigare men detta slår allt. Jag har väldigt varierande jobb.

• Grande Rock

Jobbar som produktionsledare i verkstadsindustri, trivs just nu mycket bra med det.

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • jejo91
    vampyria2 skrev 2014-11-21 11:13:58 följande:

Jag jobbar som elevassistent åt en kille i skolan och sen på fritids på eftermiddagarna och älskar mitt jobb.

Dagarna går fort för det händer saker hela tiden och den ena dagen är inte den andre lik, sen att få jobba med ungar i den åldern är fantastiskt kul de är härliga

Sen har just jag världens trevligaste och roligaste jobbarkompisarna och det hjälper jubtill att jag älskar jobbet så mycket

vad härligt att du trivs med det! :) Det r nog barnomsorgen jag har störst erfarenhet utav. Mest förskola men även på fritidshem. Det var rätt givande då tyckte jag och mysig arbetsmiljö med schyssta kollegor.
  • jejo91
    Anonym (Kul på jobbet) skrev 2015-01-04 18:57:30 följande:

Jag jobbar som controller på en statlig myndighet och den ena dagen är INTE den andra lik, har väldigt varierande jobb men rätt tufft, men trivs, har bra kollegor och stormtrivs med arbetsuppgifterna. Tycker det är toppenkul, har jobbat med annat inom ekonomi tidigare men detta slår allt. Jag har väldigt varierande jobb.

Spännande! Vad har man för specifika arbetsuppgifter som controller? Jag har ingen aning. Kul att du trivs och tycker det är kul med det du gör idag :) Drömmen är att jag ska känna detsamma!
  • jejo91
    Grande Rock skrev 2015-01-04 19:10:30 följande:

Jobbar som produktionsledare i verkstadsindustri, trivs just nu mycket bra med det.

Okej, tack för svar :) Härligt att du trivs! :)
  • Anonym (Tobias)

Jag jobbar som egen hemifrån.
    Kan bestäma mina tider själv ovh hur mycket jag vill jobba.
    För mig är det perfekt.

• jejo91
    Anonym (Tobias) skrev 2015-01-08 16:34:14 följande:

Jag jobbar som egen hemifrån.
    Kan bestäma mina tider själv ovh hur mycket jag vill jobba.
    För mig är det perfekt.

Vad är företaget inriktat på?
  • Deviant

Jag jobbar i IT-branschen men jobbar numera bara halvtid hemifrån. Jag är helt fantastiskt less på mina arbetsuppgifter men att ha möjlighet att jobba hemifrån på halvtid är helt underbart för mig. 

Men det är ju lite så jag skäms också, även om jag inser att det inte är mitt fel att samhället ser ut som det gör. Jag tjänar nog nästan lika mycket på halvtid som de lägst betalda inom exempelvis vården gör på heltid. :(

Känner mig lyckligt förunnad, helt enkelt!

• jejo91
    Deviant skrev 2015-01-09 10:21:48 följande:

Jag jobbar i IT-branschen men jobbar numera bara halvtid hemifrån. Jag är helt fantastiskt less på mina arbetsuppgifter men att ha möjlighet att jobba hemifrån på halvtid är helt underbart för mig. 

Men det är ju lite så jag skäms också, även om jag inser att det inte är mitt fel att samhället ser ut som det gör. Jag tjänar nog nästan lika mycket på halvtid som de lägst betalda inom exempelvis vården gör på heltid. :(

Känner mig lyckligt förunnad, helt enkelt!

Förstår din mening. Vad är det för typ av arbetsuppgifter du har? Idag jobbar jag inom vikariepoolen och får 115/h vilket känns helt ok (min sambo arbetar heltid och får ihop runt 26 000 efter skatt). Men jag är oerhört trött på att hoppa runt i olika verksamheter. Vill ha en fast punkt!
Svar på tråden Vad jobbar du med? Trivs du bra med ditt jobb?