• Birvs

Sdvokathjälp vid skillsmässa

Hej. Jag undrar om någon vet om en riktigt vass kvinnlig advokat?
    Ska skiljas och behöver all hjälp jag kan få. Min fd man struntar i sina barn och har redan innan allt är klart tagit hem en annan kvinna i vårt hus. 
    Jag känner oerhörd besvikelse över att han sätter sitt ny liv framför sina barn. Han tänker med arslet nu, så jag vill verkligen ha hjälp jag kan allt få det som är mitt och barnens.Svider det för mej, får det göra det för honom.

• Svar på tråden Sdvokathjälp vid skillsmässa
  • Vassochtaggig

Jag förstår att det är många känslor som rasar i dig nu när du ska skiljas och det dummaste man kan göra är att ta beslut när man är så upprörd. Även om du är bitter för att din man har träffat en annan måste du ställa dina känslor åt sidan och bara se till vad som är bäst för dina barn, och det är inte att inleda en fejd med din man. Är du förresten säker på att han sätter sin nya tjej före dina barn? Du kommer i ditt upprörda tillstånd att svara ja på det enbart för att ha en anledning till att starta en bråkig process. Det bästa du och din man kan göra är att sätta er ner och snyggt och prydligt ordna upp era mellanhavanden utan inblandning av advokat. Han får vad han har rätt till och du får vad du har rätt till. Sedan går ni vidare med era liv och ser till att ni kan vara på en så vänskaplig nivå som möjligt av hänsyn till barnen. Att du vill starta en vendetta mot din man är ett tecken på att du sätter dina sårade känslor före dina barns välbefinnande. Inte okej. Lugna ner dig.

Svar på tråden Sdvokathjälp vid skillsmässa