• Fialenaa

    är det nått fel?tips?!

    Hejsan!

    mina två kaninungar har jag haft i tre veckor nu.De är hanar och vet att de kanske måste ha två separat burar sen.De är tio veckor gamla.Blir lite rädd bara när de springer lösa i vårt stora rum hoppar de och skuttar tills de hoppar in i saker..nån gång har de även gjort ljud ifrån sig när de hoppat runder i buren som tyder på att något gör ont.är detta normalt eller? De verkar bekväma och glada,har de mycket ute och de slickar på en och hoppar upp i ens knä..men en aning busiga TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-21 16:50
    Nån som är kunnig om kaniner please

  • Svar på tråden är det nått fel?tips?!
  • DevilsDaughter

    Hej!
    Det går i princip nästan aldrig att ha två hanar ihop när de blir äldre, mycket få undantag så du kommer troligtvis behöva sära på dem snart.
    Att de hoppar och skuttar när de leker är inget fel, men händer det när de jagar varandra så kan det vara mer bråk än lek kanske? Annars är det nog som det ska skulle jag tro,
    Men om du ändå får känslan av att de har ont eller så så börja med att kolla tänderna så att de ser ut som de ska och känn/kolla igenom hela kaninerna..

  • Fialenaa

    Ja det har jag faktiskt redan gjort och allt ser bra ut men ska absolut sära på dom snart ifall..tack

  • Fialenaa

    Nä de gör det själva de skuttar runt och hoppar var för sig sen plötsligt slår de i saker hehhe..men det kanske är värre än det låter vad vet jag..

  • IceJossan

    Tänk på att ungarna blir könsmogna när som helst!
    Jag hämtade 28 kaniner från en karl som från början bara hade två. När första kullen var 5v fick honan en kull till. När den kullen var 8v fick honan ännu en kull. När de var ca 1v gamla hämtade jag allihop och körde till jourhem. Efter 3v födde både både mamman och den äldsta dottern på 13 veckor gammal varsin kull.

    Så se upp, det kan gå fortare än vad man tror!

Svar på tråden är det nått fel?tips?!