• Anonym (fånga-en-blyg)

Blyga/introverta/försiktiga killar

Hej!
    Behöver lite tips och råd kring er som stött på försiktiga, blyga och/eller introverta killar... Hur mycket fick ni kämpa? Hur många initiativ ska man behöva ta innan man ger upp alt. förväntas inse att killen inte är intresserad?

Bakgrunden för mig: Fick i höstas en kollega som jag blivit mycket intresserad av... Det är en försiktig, lite blyg kille och de som jobbade närmre honom (och därmed lärt känna honom bättre) sa till mig att "det är en riktigt bra kille, men vill du ha honom så kommer du få ta initiativ!".

Sagt och gjort, jag har under någon månads tid försökt flirta lite smått (som har besvarats lite småflirtigt tillbaka ibland). Det har hela tiden varit jag som tagit initiativ, alltifrån till att se till att röra mig i närheten av honom på jobbet, starta mailkonversationer etc. (som han iofs hållt vid liv hyfsat genom följdfrågor etc.). Jag får ändå tillräckligt mycket gensvar för jag ska tro att det finns ett visst intresse från hans sida, men jag är ju van med killar som bara "du, jag gillar dig - ska vi ses på lördag?" och det verkar vara ljusår från den här kilen.

Behöver lite tips och råd från er som tidigare raggat på en blyg kille och kanske lyckats - eller misslyckats? Jag har inget emot att försöka stöta på honom ett tag till, men blir det inget initiativtagande från hans sida (vilket jag har svårt att tro om jag ska lita på hans närmre kollegor) så kommer man ju ge upp... för att behålla någon slags värdighet...

• Svar på tråden Blyga/introverta/försiktiga killar
  • guchi

Jag är inte kille eller blyg, men försiktig och introvert om man nu ska utgå från din rubrik. Jag gillar helt enkelt inte att flirta och vill att mannen ska hålla sig på en mer vänskaplig nivå för att jag ska kunna se vem han är. Är inte så mycket för spelet och om han försöker får han ge upp för att jag inte ska tappa intresset.

• Anonym (fånga-en-blyg)
    guchi skrev 2014-11-21 18:58:18 följande:

Jag är inte kille eller blyg, men försiktig och introvert om man nu ska utgå från din rubrik. Jag gillar helt enkelt inte att flirta och vill att mannen ska hålla sig på en mer vänskaplig nivå för att jag ska kunna se vem han är. Är inte så mycket för spelet och om han försöker får han ge upp för att jag inte ska tappa intresset.

Men hur länge vill du hålla det på en vänskaplig nivå innan du kan känna att det är läge att gå vidare ett steg? Veckor, månader, halvår?

Du tappar alltså intresset om det går för fort?
  • guchi
    Anonym (fånga-en-blyg) skrev 2014-11-21 23:05:37 följande:
    Men hur länge vill du hålla det på en vänskaplig nivå innan du kan känna att det är läge att gå vidare ett steg? Veckor, månader, halvår?

Du tappar alltså intresset om det går för fort?
    Vilken fråga, men snäll som jag är så kan jag väl svara.
    Jag kan bli intresserad (olika snabbt beroende på vem det är, olika varje gång eftersom alla män är olika) om jag inte blir det förblir han en vän.
  • Anonym (-)

Tycker du ska fortsätta. Det kan ta lite tid, ha tålamod!

• Anonym (fånga-en-blyg)
    guchi skrev 2014-11-21 23:07:58 följande:
    Vilken fråga, men snäll som jag är så kan jag väl svara.
    Jag kan bli intresserad (olika snabbt beroende på vem det är, olika varje gång eftersom alla män är olika) om jag inte blir det förblir han en vän.
    Jag ber om ursäkt om du inte uppskattade mina följdfrågor. Är iaf väldigt tacksam för dina svar - även om jag såklart förstår att det är jätteindividuellt.

Jag är så långt ifrån försiktig/introvert/blyg man kan komma, jag har liksom ingen aning om hur "såna" funkar i raggningsfasen (ja, jag är medveten om att det är individuellt - men uppskattar ändå att få höra andras berättelser). :)
  • guchi
    Anonym (fånga-en-blyg) skrev 2014-11-21 23:23:38 följande:
    Jag ber om ursäkt om du inte uppskattade mina följdfrågor. Är iaf väldigt tacksam för dina svar - även om jag såklart förstår att det är jätteindividuellt.

Jag är så långt ifrån försiktig/introvert/blyg man kan komma, jag har liksom ingen aning om hur "såna" funkar i raggningsfasen (ja, jag är medveten om att det är individuellt - men uppskattar ändå att få höra andras berättelser). :)
    Nej nej, det var inte så jag menade. Tänkte bara att det är helt naturligt att det är olika beroende på..
    Raggfester funkar då inte tror jag, välj något ställe mer på tu man hand isf. och ge det tid som (-) skrev.
  • Anonym (MM)

Jag är blyg och tyst med människor jag inte känner så bra men jag skulle uppskatta raka rör. Skulle en man säga att han tycker jag är trevlig och skulle vara intresserad av att lära känna mig mer och bjuda ut mig skulle jag inte alls bli rädd utan smickrad. Och givetvis tacka ja. Så blyg tror jag ingen är så man låter en person man kan tänka sig som sin kärlek bara låta passera revy utan att man agerar eller svarar på dess inviter.

Sätt i en högre växel tycker jag och backar han så är han nog inte intresserad. Men han verkar ju ha ett intresse i dig så jag håller tummarna. Glad

• Anonym (speak up)

Jag tycker du ska tala klarspråk med honom istället.

"Har du lust med en fika och bio på fredag?" 

jag förstår inte varför du ska vänta på att han ska bjuda ut dig, när du likagärna kan bjuda ut honom. Du vet ju vad du vill

• guchi

Läste fel. Finns ingen direkt raggningsfas för mig, det är mer som att lära känna en ny vän, sen följer resten av sig själv om det händer någonting emellan, kemin och så.

• Anonym (HusBåt)

Jag är inte kille men blyg.

Min tips när det gäller att "ragga" på blyga är att inte vara för gå-på-ig och dominant. Utan lär känna personen och flörta lite. Sen när du vill gå ut med personen, bjud ut den. Vänta inte på att bli utbjuden.

Svar på tråden Blyga/introverta/försiktiga killar