Blyga/introverta/försiktiga killar
Hej!
Behöver lite tips och råd kring er som stött på försiktiga, blyga och/eller introverta killar... Hur mycket fick ni kämpa? Hur många initiativ ska man behöva ta innan man ger upp alt. förväntas inse att killen inte är intresserad?
Bakgrunden för mig: Fick i höstas en kollega som jag blivit mycket intresserad av... Det är en försiktig, lite blyg kille och de som jobbade närmre honom (och därmed lärt känna honom bättre) sa till mig att "det är en riktigt bra kille, men vill du ha honom så kommer du få ta initiativ!".
Sagt och gjort, jag har under någon månads tid försökt flirta lite smått (som har besvarats lite småflirtigt tillbaka ibland). Det har hela tiden varit jag som tagit initiativ, alltifrån till att se till att röra mig i närheten av honom på jobbet, starta mailkonversationer etc. (som han iofs hållt vid liv hyfsat genom följdfrågor etc.). Jag får ändå tillräckligt mycket gensvar för jag ska tro att det finns ett visst intresse från hans sida, men jag är ju van med killar som bara "du, jag gillar dig - ska vi ses på lördag?" och det verkar vara ljusår från den här kilen.
Behöver lite tips och råd från er som tidigare raggat på en blyg kille och kanske lyckats - eller misslyckats? Jag har inget emot att försöka stöta på honom ett tag till, men blir det inget initiativtagande från hans sida (vilket jag har svårt att tro om jag ska lita på hans närmre kollegor) så kommer man ju ge upp... för att behålla någon slags värdighet...