• nelle87

magen hård på morgonen...

när jag vaknar på morgonen är magen alltid jättehård..och putar hur mkt som helst (från naveln och neråt) när jag ligger på rygg..tycker inte den är alls lika stor senare på dagen! iaf inte på samma sätt..då ser det mer ut som jag bara ätit mkt...
    mamma trodde att det kunde va de att på morgonen är magsäcken tom, därför syns och känns livmodern tydligare..tror ni de kan va så, eller beror det på nåt annat?
    nån som känner igen dehär?
    är i v 17.

• Svar på tråden magen hård på morgonen...
  • LC04

Jag är likadan och är oxå i v.17. Men vet inte vad det beror på. Kan det vara att urinblåsan är full och trycker allt uppåt??

• Jesssicaaa

oj vilken kula du har på morgonen...enda gången min mage blir hård är då jag och pojken myser i sängen fast magen får ju såklart en rundare form i profil på kvällen..

• One Love

Sån har min varit hela tiden. Är nu i v.30+0 och nu är jag enormt svullen i hela magen på morgonen.
    Jag orkar knappt ta mig till toaletten för att tömma blåsan när jag vaknar...

• zarah27

Jag har ALLTID sammandragningar på morgonen! Magen är stenhård och står rakt upp. Vet ej vad det beror på att det alltid är så på morgonen... men det är sammandragningar! Inget farligt, det är bara livmodern som tränar inför förlossningen.

• Ania

Jag har också så, är ganska säker på att det beror på att urinblåsan är full och trycker på dessutom får jag förvärkar när jag är jättekissenödig och det är jag alltid på morgonen.

• sunzhine

det beror ju helt klart på urinblåsan, testa o lägg dej igen efter att du varit på toa, inte alls samma mage

• nelle87

har testat det, men det blir samma sak. möjligen liiite lite skillnad, men inte mycke alls!

• zarah27

För mig blir det heller ingen skillnad att gå och kissa. Så visst är det sammandragningar! Jag är gravid med andra barnet och känner igen detta väl... mina sammandragningar började nån gång i vecka 15.

• nettan81

Känner samma sak, men det är för att blåsan e för full å trycker livmodern uppåt, i allafall på mig för när jag vart å kissat å sen lägger mig igen e den inte alls lika hård..

• FIAPIA

Jag är i vecka 18 och min mage är också stenhård på morgonen, mest på höger sida. Det hjälper inte att kissa. Har hela tiden trott att det var sammandragningar och det verkar ju stämma.
    FIAPIA

• Neah

Hejhej!

När jag läser alla inlägg behöver jag inte oroa mig längre när det gäller sammandragningar. Är i vecka 20.

• Twid

hej! hehe vaknade i morse och magen var så hård att jag inte kunde röra mig!plus att jag var dunder kissnödig!!hahah så min sambo fick lyfta upp mig ur sängen!!haha! så det kan bli ibland!

• zarah27

Nä sammandragningar är ju helt normalt...så länge de inte gör ont!!! Ofta slutar de också då man lägger sig på sida. De kommer för det mesta när jag ligger på rygg...

• Hele79

Började också få det vid v. 17 ca. Nästan varje morgon var magen hård och stor. Fattade inte va det var först, dessutom kunde magen luta både åt höger/vänster/eller bara stor boll. Nu vet jag att det var sammandragningar, men de gick ju över relativt snabbt. Det gör de fortfarande och nu kommer de inte just på morgonen utan lite närsom helst, de gör ju inte ont. är i v. 21 nu. Lycka till!

Svar på tråden magen hård på morgonen...