• Haskel

    Ni som "tvingades" till VF, hur gick det?

    Just nu cirkulerar det många trådar här på FL angående KS, förlossningsrädsla.

    Många är rädda för att föda vaginalt och vill få KS, vilket jag förstått är ganska svårt om medicinska skäl ej föreligger.

    Så ni som INTE fick snitt, fastän ni önskade/krävde det, hur gick det?
    Var förlossningen lika hemsk som ni väntat?
    Eller är ni glada/nöjda över att det ändå blev VF?

    Diskussioner om VF eller KS är bäst finns det redan gott om, och undanbedes i den här tråden.

  • Svar på tråden Ni som "tvingades" till VF, hur gick det?
  • Eden Ivory

    Jag ville ha snitt men blev nekad. Förlossningen ligger fortfarande framför mig så jag har inget facit på den än.

    Men hänger gärna på tråden om någon svarar.

  • Voodoodoll
    Eden Ivory skrev 2014-11-22 22:19:01 följande:

    Jag ville ha snitt men blev nekad. Förlossningen ligger fortfarande framför mig så jag har inget facit på den än.

    Men hänger gärna på tråden om någon svarar.


    Överklaga hos ny läkare, du kan få ett ja där. Lycka till!
  • Cox Orange

    Svarar gärna:

    Fruktansvärd förlossning. Förändrade hela min världsbild. PTSD. Oupptäckt sfinkterruptur. Framfall. Urininkontinens. Ett års konstanta smärtor. 24 gynundersökningar på ett år.

    Två år senare: Bajsar, kissar och fiser på mig dagligen. Sjukskriven på heltid. Planerad tredje op i vår. 

  • Cox Orange

    Var inte rädd för förlossningen, utan skadorna.  Jag borde ha varit rädd för förlossningen!

    Förlossningen var långt värre än vad som någonsin funnits i min föreställningsvärld. Jag kan inte fatta att man kan låta någon annan lida så. Det var helt omänskligt.

    Jag hade så obeskrivligt ont och jag förstod att mitt liv skulle ta slut, att mitt underliv skulle brascha sönder, och så blev det. Jag kommer aldrig att förlåta det.

Svar på tråden Ni som "tvingades" till VF, hur gick det?